Bangkok verkennen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Manon Nicols - WaarBenJij.nu Bangkok verkennen - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Manon Nicols - WaarBenJij.nu

Bangkok verkennen

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

11 Januari 2010 | Thailand, Bangkok

Gisteravond had ik een heel verhaal geschreven, waren onze uurtjes internet op. Dus bij deze het verhaaltje van gisteren:

Daar zijn we weer! De tweede dag in Bangkok zit er weer op. We zijn niet gaan fietsen, want dat moesten we van tevoren boeken, dus hebben we voor morgenvroeg geboekt.
We dachten vroeg in de ochtend te beginnen bij het 'Grand Palace', maar toen we daar aan kwamen, bleek het paleis nog niet open te zijn. Een hele vriendelijke man, die werkzaam was bij het paleis sprak ons aan. Op zondagmorgen bidden ze daar en gaan ze pas om 12 uur open. We hadden een leuk gesprek met hem, hij was erg belangstellend en behulpzaam. We vertelden dat we over twee dagen met de nachttrein naar Chang Mai wilden reizen. Hij vertelde dat we die het beste konden boeken bij het tourist information punt van Bangkok. Hij sprak een tuc tuc driver aan, en stelde voor dat hij ons eerst naar de staande boeddha bracht, daarna naar de lucky boeddha en dan langs de tourist information en weer terug naar het 'Grand Palace'. Dat kostte ons dan 50 Baht, ongeveer 1 euro!

Het was een geweldige rit in de tuc tuc! Net of je in een attractie op de kermis zit! En telkens als we ergens waren, bleef te tuc tuc driver op ons wachten, 'take your time' zei die dan! Als eerste gingen we naar de staande boeddha. En die is écht groot! De thai kochten daar bloemen en stokjes wierook om die voor de boeddha neer te leggen/zetten.

Onderweg terug naar de tuc tuc waren we op zoek naar een kraampje om iets te eten. Zonder dat we het eigenlijk door hadden waren we beland op een afscheids feest van een jongen die over een aantal dagen de tempel in zou gaan als monnik. De mensen lachten naar ons, en die jongen wilde met ons op de foto. Iedereen bood ons eten en drinken aan en we mochten niet betalen. Later kwamen er dus achter dat het zijn afscheidsfeest was. Die zullen ook wel gedacht hebben, die gekke toeristen! Wel mooi om mee te maken!

Toen gingen we door naar de lucky Boeddha, een wat kleinere boeddha in een klein tempeltje. Er liep alleen één man, verder was er niemand. Deze man sprak ons meteen aan en vroeg waar we vandaan kwamen. De man was de directeur van de school die naast de tempel stond. Hij vertelde dat de monniken op dat moment net aan het bidden waren. Hij liep met ons mee naar de boeddha en vertelde ons vanalles over de tempel en over thailand en het backpacken en hij gaf ons ook tips. Hij was echt heel vriendelijk en behulpzaam, hij nam echt de tijd voor ons, zonder daar ook maar iets van eigenbelang bij te hebben.

Vanuit daar heeft de tuc tuc ons weer via het tourist information punt naar het 'Grand Palace' gebracht. Het was daar alleen heel erg druk en erg warm, dus zijn er niet naar binnen gegaan. We hebben het van buiten gezien en dat was genoeg. We vonden het leuker om langs de straat te wandelen waar allemaal mensen met kraampjes zaten. Toen zijn we nog even naar de chattuchak markt gegaan, de grootste markt in de omgeving. Daar uit een kokosnoot gedronken!

Kortom veel gezien en genoten! Ondertussen heb ik weer een heel verhaal geschreven, maar ik vind het ook zo leuk om te vertellen wat we allemaal meegemaakt hebben! Nu hebben we de luxe nog. Hier in het hotel hebben we internet, dus voor het slapen gaan op bed nog even een verhaaltje. Als we straks in de jungle zitten dan gaat dat natuurlijk niet!

Omdat ik hier te weinig fotoruimte heb, heb ik een aparte pagina gemaakt: http://manonneke.mijnalbums.nl/

Sawasdee!
Groetjes van ons uit het warme en zonnige Thailand!

• 11 Januari 2010 - 11:05

Eric En Taritha:

Ha die Manon en Jan,
    Met veel plezier weer zitten te lezen, zo te zien genoeg te doen daar en reuze goedkoop allemaal. Zullen zelf ook eens gaan kijken wanneer we kunnen haha. Blij dat het allemaal goed gaat en dat jullie er echt van genieten. We kijken nu al uit naar het volgende verslag ;).
    Veel groetjes en dikke kus van ons allemaal xxxxx

• 11 Januari 2010 - 11:17

Mientje:

hoi manon en jan

leuk om je verslag te lezen zo te zien is het geweldig.we kijken weer uit naar het vervolg.
    hier ook alles goed

groetjes xxxx
    richard mientje

• 11 Januari 2010 - 13:57

Judith Lars En Kids:

ik lees jullie verhalen en het is net of je er een beetje van mee mag snoepen hahaha....
    geweldig wat jullie mee maken.
    heel veel liefs van ons
    hier alles goed nog lekker misselijk hahaha...
    kus

• 12 Januari 2010 - 00:47

Anke:

Heej meis,
    wat een leuk reisverslag. Ik heb met mn chicka`s besloten om ook naar Thailand te gaan in oktober... Als ik jouw verhaal lees krijg ik er al helemaal zin in... :D Kan niet wachten op je volgende verslag...
    Have fun and enjoy!
    Kus, Anke