Aankomst in Bankok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Manon Nicols - WaarBenJij.nu Aankomst in Bankok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Manon Nicols - WaarBenJij.nu

Aankomst in Bankok

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

10 Januari 2010 | Thailand, Bangkok

Hallo Allemaal!

De reis is allemaal goed gegaan! Het duurde wel lang, maar dat hoort er allemaal bij. Meteen toen we in het vliegtuig stapten begon onze vakantie echt. We hebben gevlogen met Mahan Air, en er werd alleen in arabisch (of iets dergelijks gesproken) en in het engels. En de engelse uitspraak van de iranen is nogal lastig te verstaan. Maar dat heeft wel iets, je hebt meteen het gevoel in het buitenland te zijn! Het personeel was echt heel vriendelijk en het eten was goed, en meer dan genoeg.
In Iran zijn we overgestapt, en moesten 2,5 uur wachten. Het was daar niet echt groot, dus hebben tien keer hetzelfde rondje gelopen en wat gegeten uit verveling. Op het vliegveld moest ik dus wel een hoofddoek op!! Hahaha.... We hebben toch maar een foto gemaakt!

Toen we in Bangkok zijn geland hebben we een taxi genomen naar ons hotel, ongeveer een half uurtje rijden. De taxi kostte 200 baht, ongeveer 4 euro! Het was in Thailand een uurtje of 10 toen we goed en wil op onze hotelkamer zaten. Voor ons gevoel was het toch nog midden in de nacht. Toen hebben we besloten een paar uurtjes te gaan slapen omdat we allebij erg moe waren.

Rond een uurtje of 5 hebben we weer een taxi genomen, dit keer naar Khao San Road in het centrum. Een straat met allemaal kraampjes met kleding, slippers, souvenirs en dat soort dingen. Veel kraampjes met eten, terrasjes, veel muziek en gezelligheid. Daar hebben we ook heerlijk gegeten vanaf een kraampje; Pad Thai. En als toetje bij een ander kraampje een heel dun pannekoekje met nutella en warme banaan. Hmmmm... Echt smullen hier!

We hebben nog niet alle foto's op de pc staan, maar toch alvast een paar indrukken. Het is hier nu kwart over twaalf, ons pa ligt al te snurken.. hihi... Nou dit is was dan onze eerste dag Bangkok. Een grote indrukwekkende stad. Van het weinige wat we tot nu toe nog gezien hebben: Veel grote wegen hoog in de lucht, het chaotische verkeer, hele mooie sierlijke gebouwen, maar ook oude grote lelijke gebouwen. Veel is oud en vies, maar ook weer mooie palmbomen. Het contrast is hier heel groot. Ik heb echt zin om morgen de rest van de stad te gaan verkennen! Morgen gaan we vroeg op staan om dingen in de stad te gaan bekijken en waarschijnlijk een fietstocht door bankok te maken.

Ik zal zo nog wat foto's plaatsen en dan ga ik ook maar slapen. Het hotel is trouwens hartstikke goed, lekkere bedden, een goede douche en behulpzaam personeel!

Groetjes,

Manon (ook namens ons pa hoor..)

• 09 Januari 2010 - 18:25

Wilma:

Leuk om jullie verslag te lezen in dit koude kikkerlandje mooie foto's vooral die met die hoofddoek ! Heel veel plezier met de fietstocht morgen en dan horen we jullie nog liefs en dikke kus x x x

• 09 Januari 2010 - 20:17

Kelly:

Hey Manon en Paps Manon,
    Wat een leuk verslag, zo kunnen we jullie op de voet volgen...alleen dan heel wat km's van jullie vandaan :( Het is hier zooo kouddd brrr... Dus geniet er maar dubbel van, zeker van de warmte. En tsja, bangkok is erg mooi. Maar ik begrijp dat jullie reis daar pas begint. Erg leuk Thailand, ben er ook geweest. Ik zal jullie verhaal op de voet volgen, leuk te lezen. Veel plezier saampies!

Groetjes x Kel

• 09 Januari 2010 - 21:34

Wendy:

Hallo vakantiegangersss,

Geniet van jullie MAAND vakantie!!
    Het lijkt ontzettend lang maar het is ook zo weer om.

Kijk samen goed uit en geniet van alles om jullie heen.

Ik hou julle site in de gaten.

Groetjes Wendy

• 10 Januari 2010 - 08:22

Babs:

Hallootjes,
    Goed om te lezen dat het nu al naar de zin is. Joris vind je op Maria lijken met die hoofddoek op! Tja, de kerststal is nog maar net ingepakt. Kon je slapen met een snurkende pa naast je? Veel plezier vandaag en de komende weken. Wij houden jullie in de gaten!
    Groetjes Jan en Babs en knuffels van Joris en Anoek

• 10 Januari 2010 - 09:04

Marco:

Bah, bah wat vervelend om te horen 23 graden zweten man. Ik zou echt niet willen ruilen, hier kan je lekker schaatsen en elkedag gezellig je ruiten krabben. Nee laat mijn maar hier zitten voor de wrme kachel in plaats van daar in die warme zon aan een biertje gezellig met je dochter. (jaloers) XXX. Ik volg jullie site met plezier komen weer mooie herinneringen naar boven. Groetjes

• 10 Januari 2010 - 10:52

Eric:

Keileuk en goed om te zien dat jullie ervan genieten. Zullen zeker jullie belevenissen blijven volgen. Wat mij wel bevreemd is die kleine glaasjes bier hahaha, hadden ze geen grotere, Jan? Enne Manon, ga je die hoofddoek nu ook dragen als je over een maand weer thuis komt?
    GENIETZUHHHHHH, heeeeel veel plezier, en groetjes van ons allemaal xxx

• 10 Januari 2010 - 12:30

Liz En Bart:

He vakantiegangers, jullie hebben je al goed vermaakt dus met de reis zo te lezen.Echt leuk dat je dat zo kunt volgen,was wel benieuwd.Jullie hebben nog zat daagjes te gaan,dus wij blijven jullie lekker volgen.Geniet ervan en tot lezens... Xussie Liz en Bart

• 10 Januari 2010 - 19:41

Miranda:

Hoi Ome Jan en Manon,
    Leuk om jullie zo te volgen. Geniet van alles wat jullie meemaken. Geweldig dat jullie dit doen.
    Dikke kussen Roy Miranda Evelien en Nienke