Fietstocht door Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Manon Nicols - WaarBenJij.nu Fietstocht door Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Manon Nicols - WaarBenJij.nu

Fietstocht door Bangkok

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

12 Januari 2010 | Thailand, Bangkok

Goedemorgen lieve mensen,

Het is hier nu 9 uur 's morgens, bij jullie 3 uur midden in de nacht. Gisterenmorgen zijn we om half 6 op gestaan om om kwart over 6 de taxi te pakken naar het grand princes china hotel. Zoals de naam wellicht al verraadt, in hartje china town. Vanuit het hotel start onze fietstocht van de nedelander Co van Kessel. We hebben gekozen voor de fietsroute met de mooie naam: 'From the Heart of Chinatown to the Gardens of Siam'.
Na een kopje thee voor mij en een bak koffie voor ons pa startte onze fietsroute. Papa een mountainbike en ik een damesfiets met een mandje erop! We startten in het drukke chinatown. Door ongelooflijk smalle straatjes met overal kraampjes en stalletjes met alles wat je maar kunt bedenken. . Kraampjes met schoenen, kleding, accesoires, maar vooral kraampjes met eten. Veel met 'verse' vis en vlees en veel verse groenten en kruiden. En stalletjes waar ze eten aan het bereiden waren, saté'tjes en worstjes op de barbeque, pruttelende pannen met soep, wokken en wokken, noem maar op! Het was er zo vroeg in de ochtend al erg druk. Op elke hoek van de straat is een gedeelte van de autosloop opgeslagen. daar een berg met alleen versnellingsbakken, een steegje verder weer alleen aandrijf-assen. Mensen die kleding vermaken, of smederijen. Dan weer even rust. Oude huisjes en tussendoor prachtige tempels. Kloosters met monniken in oranje gewaden. We fietsen door de huiskamers van mensen, links hun slaapruimten en de was hing buiten, rechts een 'soort van' keuken. Je komt gewoon oren en ogen tekort. Er is zoveel te zien, ongelooflijk.

We zijn met fiets en al met een bootje de chao pra rivier overgestoken. Nog een stukje china town en dan komen we plots in een heel ander stukje van bangkok terecht. Smalle fietspaden met aan weerszijden water en palmbomen en bananenbomen. Alleen maar groen, en wat een stilte. Ongelofelijk wat een verschil. Ook hier fietsen we door en langs huizen van mensen. Dan weer een stuk alleen maar groen. Onderweg hebben we guaves, mango's, papaya's en nog mee tropische vruchten zien groeien en natuurlijk vele kokosnoten. Overal langs de fietspaden lagen kokosnoten op de grond. Geweldig!

We hebben ook nog een boottochtje gemaakt in dat mooie rustige gebied, gewoon temidden van de wereldstad Bangkok! Met fiets en al gingen we in een longtail boot. Er ligt gewoon een motor op die boot, van een auto! Ik citeer papa: 'een zes-cilinder met turbo en interkoeling' hahaha...! Het was echt ontzettend mooi om vanaf het water de huisjes te zien die op palen zijn gebouwd. Houten huisjes met mooi en gezellig aangeklede veranda's waar je zo de huiskamer binnekijkt, weer een tempel hier en daar, heel veel groen, palmbomen en bananenbomen. We hebben in een stilstaand watertje schilpadden gezien en een reuze vis! En bij het opstappen in de boot hebben we vissen gevoerd, ze waren met wel duizenden denk ik! Catfisch waren het, weet niet wat voor vissen dat zijn, maar ze leken wel op die steur die bij richard in de vijver zit! :)

Deze tocht was echt geweldig! Mocht je ooit in bangkok komen, dan moet je deze tocht echt doen! Je ziet echt een kant van de stad die je anders nooit zou zien. We zijn geen enkele toerist tegengekomen. De mensen zijn trouwens allemaal ontzettend vriendelijk en lachen je allemaal toe. De meeste zwaaien ook nog eens! Onderweg hebben we ook gegeten bij een thais restaurantje. Was erg lekker!

Nou dit was het dan weer voor vandaag. Het volgende verhaal zal misschien iets langer op zich wachten. Vandaag verlaten we bangkok en gaan we twee stadjes bekijken en daarna met de nachttrein naar Chang Mai. Het is even afwachten of we een hotel met internet hebben in Chang Mai. Maar ik blijf schrijven!

Omdat ik hier te weinig fotoruimte heb, heb ik een aparte pagina gemaakt: http://manonneke.mijnalbums.nl/

Bedankt allemaal voor jullie belangstelling en de leuke reacties! We vinden het echt leuk om ze te lezen! Tot het volgende verhaal!

Groetjes,

Papa en Manon

• 12 Januari 2010 - 07:43

Wilma:

Goeie morgen Wat een mooi verhaal je hebt alles zo goed beschreven dat wij hier bijna spijt krijgen (grapje).Geniet er lekker van en we kijken uit naar t volgend verslag liefs xx

• 12 Januari 2010 - 09:17

Liz En Bart:

Hallo daar, even waande ik me ook in Bangkok! Ik zat te lezen en lezen en het leek net of ik er ook was, zo goed beschreven! Ik verheug me nu dus ook al zeker op het volgende verhaal. Have fun en tot verhaal 3! Hihi. Dikke kus Liz en Bart

• 12 Januari 2010 - 11:55

Cobi:

Hoi Jan en Manon, mooi hoor die verhalen je had schrijfster moeten worden. Geniet van alles maar vooral van elkaar.
    Dikke kus van de taante

• 12 Januari 2010 - 12:22

Richard:

wat een leuke verslagen maken jullie
    groetjes uit rooi

• 12 Januari 2010 - 19:52

Eric En Taritha:

Ha die levensgenieters,
    We hebben met veel plezier de foto's zitten kijken. Verrekte mooi daar. Kijken nu alweer uit naar de volgende verslagen en foto's.
    Proost, groetjes van ons allemaal

• 12 Januari 2010 - 22:24

Annefri En Tim:

Hoi Manon en pa,

Wij zitten met veel interesse jouw verhalen en foto's te lezen/bekijken. Tim vraagt al wanneer wij er naar toe gaan. De Tuc Tuc vindt hij ook helemaal geweldig. De herinneringen komen bij mij weer naar boven. Ik weet uit ervaring dat je nog meer spectaculaire dingen gaat zien en meemaken. GENIET ERVAN en ik vind het fijn dat ik met jullie mee kan genieten. Ik kan niet wachten tot het volgende verhaal en de foto's natuurlijk.

See you later!!!!

Liefs Annefri en Tim

• 18 Januari 2010 - 12:41

Maurice:

Hi Manon en Pa,

prachtige verslagen en mooi om jullie zo te kunnen volgen. Geniet van al dat moois

Groeten
    Maurice