Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Manon Nicols - WaarBenJij.nu Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Manon Nicols - WaarBenJij.nu

Nha Trang

Blijf op de hoogte en volg Manon

13 Maart 2013 | Vietnam, Nha Trang

Hallo allemaal!

We zijn inmiddels aangekomen op whale Island en we zijn echt aan het genieten van de geweldige omgeving en het mooie weer. We hopen dat de winter in Nederland ook snel weer voorbij is. We zullen voor jullie het zonnetje mee naar huis nemen!

Dinsdag zijn we aan het einde van de middag naar Nha Trang gevlogen. Toen we goed en wel waren opgestegen, werd de landing al weer ingezet. Een uurtje vliegen ongeveer. Eenmaal buiten bij het vliegveld was het al donker en heel rustig. Gelukkig kwam er direct een agent en een taxi chauffeur naar ons toe om te vragen of we een taxi nodig hadden. Ja dat hadden we! Toch wel wat achterdochtig gingen we op het aanbod in, want er leken verder geen andere taxi's te wachten. De man had een visite kaartje met de prijzen er op, maar geen taxibordje of meter in de auto. Later zagen we een sticker van een hotel op de achterruit. Dat gaf ons al een geruster gevoel. Hij vroeg 380.000 dong, wij dachten dat het heel veel was, we hebben nog steeds moeite met omrekenen, het was 14 euro. Toch niet zo duur want het bleek 45 minuten rijden!

Ellen en ik zaten in de taxi en hadden allebei hetzelfde gevoel, we kwamen tot rust. Het voelde ineens goed. Weg van die drukke stinkende stad, eindelijk een echt vakantie gevoel. Tussen de groene vlakten, rijden door de bergen (eerder heuvels eigenlijk), ook al was het donker we voelden ons helemaal relaxed!

Eenmaal aangekomen in Nha Trang werden we helemaal blij! Gezellige straten, het straalde gewoon sfeer uit, zoveel mooier als HCMC. Dat wisten we van tevoren al, maar toch. We hadden het Green Peace hotel uitgezocht, voor ongeveer 20 euro per kamer inclusief een ontbijt! Een heel nieuw hotel, hartstikke netjes en schoon. Het was maar heel klein en op een goeie locatie, naast een heel gezellige bar waar een live band stond te spelen! Dat kwam goed uit, daar zouden we na het eten nog lekker een drankje doen.

In de taxi zagen we aan de boulevard een hotel met restaurant waar heel veel rode lampionnen in de boom hingen, dat zag er zo gezellig uit, daar zijn we naar toe gelopen en hebben prima gegeten. Het was wel echt gericht op westerse toeristen, maar was prima. Toen we wilden afrekenen gaven we 2 briefjes van 500.000 dong, een miljoen dus. We moesten 770.000 dong betalen en we hadden niet kleiner. Die jongen die het geld aan mam liet het stiekem aan twee serveersters zien en hun mond viel gewoon Open! Helemaal verbaasd dat wij zoveel geld bij hadden. Dat wij dat voor eten uitgaven. Terwijl we voor nog geen €15 pp drie gangen hebben gegeten en wijn gedronken! Tja op straat kun je ook voor 30.000 dong eten, iets meer dan 1€.

Na het eten zijn we nog gaan een drankje gaan doen bij de bar naast ons hotel. De band speelden klassiekers als Sultans of Swing, Stairway to Heaven, vanalles eigenlijk. Er hing een relaxte sfeer en het was gezellig druk met vooral backpackers maar ook 'oude hippies'. Blijft ook leuk om nationaliteiten te raden. Zo zagen we twee lange mannen, wij dachten dat dat wel Nederlanders konden zijn. De een bleek een Engelsman die met een vriend hier was en hij had vond het zo leuk, dat hij alleen was gebleven. Voor zijn werk deed hij iets met aandelen dus hij Kon overal vandaan werken. De man die bij hem was bleek uit Australië te komen en woont hier al 3 jaar. Zo grappig dat er op zo'n klein stukje zoveel verschillende nationaliteiten bij elkaar zijn! Was wel grappig, we vertelden over de band die inmiddels al weg was, dat die klassiekers uit ons pa z'n tijd speelden, 'my dad must be about your age', zei ik. Toen waren ze ineens weg! Hihi.. Vonden ze niet leuk!

De volgende ochtend zijn we na het ontbijt naar het duik centrum gelopen, waar we werden opgehaald voor whale Island.de weg hier naartoe was echt heel erg mooi. Het grootste gedeelte langs de kust maar ook door dorpjes, weg van het toerisme. Een rit van bijna 2 uur in een privé taxi, want er waren verder geen nieuwe gasten, dus het resort had een auto/jeep gestuurd ipv een busje, echt relaxed! Vervolgens een kort boottochtje en toen zetten we voet aan wal op whale Island. Het is hier echt prachtig! Maar daar vertel ik jullie snel meer over.. Het verhaal is al lang genoeg.

Telkens wil ik het kort houden, maar dat vind ik maar heel moeilijk.. We gaan nu slapen want morgen vroeg weer op!

Het is hier trouwens 6 uur later dan in Nederland. En vaak kan ik mijn verhaal later uploaden omdat er dan geen Wifi is.

Toedels!!

• 14 Maart 2013 - 08:09

Diana Van Den Woeste:

'my dad must be about your age' hahahaha geweldig om te lezen weer, gelukkig ben je voor mij aardiger als we op stap zijn en vragen of ik je moeder ben ;)

• 14 Maart 2013 - 10:18

Francien Van Rooij:

hallo ellen en manon.

Heb jullie gevonden zo te lezen gaat het goed met je, houden zo hier is het behoorlijk koud
    er ligt sneeuw en het vriest snachts 6 graden en overdag ook een graad of 3
    Dus je hoeft niet te haasten omterug te komen veel goeds en pasgoed op jezelf en op elkaar
    Francien van Rooij

• 14 Maart 2013 - 10:47

Mieke:

Hoi meiden, dat ziet er allemaal geweldig uit, jullie zien nog eens iets van de wereld, mooie verslagen leuk om te lezen, geniet ze. groetjes Mieke

• 15 Maart 2013 - 16:23

Ellen:

Bedankt voor al jullie leuke reactie's. We maken hier zoveel mee, teveel om allemaal in een verslag te zetten. Na de vakantie kletsen we helemaal bij met iedereen gr ellen en manon