Whale Island - Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Manon Nicols - WaarBenJij.nu Whale Island - Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Manon Nicols - WaarBenJij.nu

Whale Island - Nha Trang

Blijf op de hoogte en volg Manon

16 Maart 2013 | Vietnam, Nha Trang

Goedemorgen!

Als jullie dit lezen is het waarschijnlijk ochtend, het is hier nu 13.00 uur. We zijn inmiddels weer terug in Nha Trang en worden over een uur opgehaald door de bus naar Dalat.

Gisteren hebben we onze laatste dag gehad op whale island. In de ochtend zijn we met de resort boat gaan snorkelen. Het was wel mooi, maar ik vond het ook wel een beetje eng. Ik ben daarom niet zo lang in het water gegaan, Ellen wel! Ik mag dan misschien wel een watje zijn, maar er zaten allemaal kwallen, daar hou ik net zo van. Blijkbaar zijn ze niet giftig, maar het brand wel.
Dat hadden ze namelijk de avond ervoor aan de bar al tegen ons verteld. En toen ik eenmaal in het water lag en een kwal op mij af zag komen, ben ik er meteen uit gegaan. De toeristen op het resort vertelden ook dat er een bepaald geel beest is wat op een steen of koraal lijkt, en als je daar met je hand in de buurt komt, deze allemaal giftige pijltjes uitschiet. Dan wordt je hand even verlamd/verdoofd. Ook lagen er veel zee-egels met die scherpe uitsteeksels. We hoorden ook dat juist in het ondiepe gedeelte, waar wij met blote voeten in waren gegaan, er kleine zee-egels of krabbetjes zitten die bijten. Fijn dat ze dat van te voren hadden verteld! Je moest dus waterschoentjes of flippers aan doen....

Maargoed, na het snorkelen hebben we weer heerlijk gegeten. Echt vietnamees, heel lekker gekruid. Tijdens de luch heb ik echter last van buikkrampen gekregen. Ik weet nog steed niet waarvan, want heb precies hetzelfde als ellen gegeten. Nadat we onze spullen hadden gepakt en hadden uitgecheckt hebben we nog even lekker in de schaduw liggen lezen en na een uurtje vertrok de boot. Vervolgens weer twee uurtjes in de bus terug naar Nha Trang. Deze bus reed flink door en hobbelde behoorlijk. Niet echt bevordelijk voor mijn buikkrampen, ik werd er ook nog misselijk bij. Ook ellen werd misselijk in het busje. We waren allebei heel erg blij toen we er waren.

Gelukkig waren we weer voor het hotel afgezet zodat we niet hoefden te sjouwen met onze rugzakken. Want tja, die bergwandeling in bikini hadden we toch wel onderschat. Ondanks dat we goed hadden gesmeerd met zonnebrand waren onze schouders goed verbrand. Tja we waren zo aan het zweten van de hitte en de inspanning, dat de zonnebrand niet bleef zitten.

Na een lekkere douche, after sun en even bijkomen op de kamer in de airco zijn we lekker een hapje gaan eten. We waren op zoek naar wat gezonds, even lekker stukje vlees of vis en groenen. Omdat ik nog buikpijn had wilden we niet te traditioneel en kruidig, je weet maar nooit!

Nou we hadden een mooi plekje op het terras van de 'Why Not? Bar'.. Tja why not? Als voorgerecht hadden we een garnalencocktail en miniloempia's. Als hoofgerecht koos ik voor een geparneerde kipfilet en ellen had verschillende soorten vis besteld. Allebei met frietjes, lekker weer een keer!
Toen we goed en wel het voorgerecht hadden staan, kwam ook meteen het hoofgerecht er al aan! Nou ja! Misschien bestel je hier het hoofdgerecht pas als je het voorgerecht op hebt.
Niet alleen mijn kipfilet, maar ook de verschillende vissoorten van ellen waren geparneerd en alles kwam uit de frituur, beetje jammer.

Omdat we vandaag de bus naar Dalat wilden nemen, gingen we gister opzoek naar bustickets en info over Dalat. Het eerste reisbureautje had alleen excursies in de buurt en open bus tickets naar dalat. Geen info over dalat. Ze spraken geen van allen goed engels, dus zijn we doorgelopen. Dan maar informeren bij het hotel. Er was nu alleen een jongen die ook niet zo heel goed engels kon, maar voldoende. Op internet hebben we zelf informatie gezocht over dalat en reismogelijkheden. Hier in het hotel hangt een poster van bustickets via een speciaal bureau. Maar die vertrokken alleen in de ochtend om 7.00 uur. Omdat we vandaag nog wat van Nha Trang overdag wilden zien, wat winkeltjes kijken en over het strand wandelen, wilden we liever in de middag vertrekken. We hadden op internet heel goede verhalen over phuong gelezen, een busmaatschappij. Dus dat zeiden we tegen die jongen, en hij had voor ons naar die maatschappij gebeld en kaartjes voor ons gereserveerd bij die maatschappij voor vandaag om 15.00. Om 14.15 worden we dan voor het hotel opgehaald.

Toen we vanmorgen wilden uitchecken, zat dat vrouwtje er weer. En nu komt het hoor. Zij vertelde dat die jongen het niet goed had gedaan en dat we bij haar hadden moeten boeken. Want dit was blijkbaar helemaal geen goede maatschappij, oude bussen en zou een slechte reputatie hebben. We konden beter deze annuleren en die van morgenochtend om 7 u boeken. Die was dan wel duurder en we moesten een nacht bijboeken. In eerste instantie geloofde ik haar, maar Ellen had al gauw genoeg door dat ze gewoon meer geld wilde verdienen. Want via dat andere reisbureau zou zij vast een deel op verdienen en nu niet. Daarbij kon ze ons ook nog een nacht extra rekenen. We twijfelde wel en zijn daarom nog extra info gaan zoeken op internet. Die we nu hebben staat juist goed aangeschreven door nederlanders en andere buitenlanders. Ook hadden we van nederlanders gehoord dat zij vanuit een hotel een bus hadden geboekt waarvan veel luxe beloofd werd, die heel erg slecht was. Gewoon omdat het hotel er geld op wilde verdienen. Dat vrouwtjes was boos op die jongen, hadden ze geld misgelopen. Wij zijn blij dat die jongen zo eerlijk was om voor ons die Phoung maatschappij te bellen en te reserveren voor ons, zonder daar iets op te verdienen.

Nou wji gaan nog snel een boodschapje doen voor in de bus, als we in Dalat veilig zijn aangekomen zullen we dat jullie laten weten!

Groetjes!!

• 16 Maart 2013 - 08:55

Mieke:

Hoi meiden, jullie zijn goed bezig, lees ik wel, dat van die bus boeken, goed naar je onderbuikgevoel luisteren...., veel plezier.

• 16 Maart 2013 - 10:08

Angelique:

Hey Girls,

Goedemiddag voor jullie! Wat hebben jullie alweer veel gezien. erg leuk. En erg slim van jullie
    om met regelmaat het internet te checken...fijne dagen weer.x

• 16 Maart 2013 - 10:48

Coleta:

hallo dames wat leuk om te lezen van al wat jullie doen.
    de buikkramp bij manon is minder hopelijk blijft het hier bij .
    maar jullie zijn goed bezig .
    fijne dagen nog groet coleta

• 16 Maart 2013 - 12:33

Diana Heijen:

Kijk jullie maken ze niks wijs. Mooi verslag weer x

• 16 Maart 2013 - 12:54

Nancy:

Schatties echt vet dat we jullie kunnen volgens in wat en waar jullie zijn! Enjoy tot het volgende verslag xxxx

• 16 Maart 2013 - 14:00

Hellen:

Dag Ellen en Manon,

Vandaag jullie verslagen eens door gelezen, wat een fijne reis zijn jullie aan het maken.
    Geniet er maar van!

De groeten van ZBG

• 17 Maart 2013 - 21:51

Lia:

je zit t komt goed, geniet er nog van gr lia