Da Lat verkennen met Tin Tin en mr. Chung - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Manon Nicols - WaarBenJij.nu Da Lat verkennen met Tin Tin en mr. Chung - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Manon Nicols - WaarBenJij.nu

Da Lat verkennen met Tin Tin en mr. Chung

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

17 Maart 2013 | Vietnam, Ðà Lạt

Het was zondag ochtend en we gingen we vol goede hoop weer naar de receptie om een Engels sprekende vietnamees te treffen. We zagen het al meteen, een andere jongen, maar dit keer zeker 5 Engelse woorden. Toen maar gevraagd of hij een taxi wilde bestellen. We vroegen de chauffeur of hij ons naar een reisbureau wilde brengen. Ook hij kon geen Engels maar belde een vriend die ons hielp te vertalen. In de hoop dat hij ons begreep vertrokken we. We werden afgezet bij een hotel, daar moesten we even wachten en daar kwam tin tin. Een easy rider.

We zijn met hem en z'n maat achterop de motor een hele dag mee geweest. Een privé tour in de omgeving van Da Lat. Tin tin sprak engels en frans, hij had engels van een fransman geleerd, dat kon je wel horen. mr. chu,g was de andere. die sprak naast engels ook nederland. ja, hin leek echt op mr Chung uit 'ik hou van holland' haha! Dat zei die zelf! Hij Kon heel veel Nederlandse woorden e, zinnen, allemaal van toeristen geleerd. Je moest echter wel goed luisteren om het te verstaan. Wij hebben hem ook een nieuw woordje geleerd: Gasserop! Hihi..

We zijn begonnen bij een pagode met een grote gouden boeddha op de berg. In de pagode hebben we wierook gebrand voor Francien, de moeder van Ellen. Dat was even een emotioneel maar wel een mooi moment.
In de pagode was ook een heel oude grijze monnik die een foto kwam maken van ons, zomaar met zijn eigen camera. Hij vond ons heel interessant. Wij wilden ook met hem op de foto met onze cam, toe hij ook met ons! Hij was helemaal gelukkig, was echt mooi om te zien. Daarna zijn we bij ons huisje even schoenen gaan aantrekken, want op slippers was niet zo'n goed idee. Het was echt super gaaf zo achter op die motor door de bergen te rijden, de heerlijk frisse lucht en het mooie uitzicht. Da Lat staat bekend om de vele bloemenkwekerijen en groente- en fruitboeren. Dat geeft een prachtig plaatje als je het dal in kijkt. Ook zie je vele koffie plantages. We zijn op mooie plekken gestopt voor een 'kodak-momentje' aldus mr Chung.

Onze easy riders hebben ons ook veel verteld over de cultuur. Zo waren wij benieuwd naar de mondkapjes die de dames hier veel op hebben. Die zijn niet tegen de smog wat wij dachten, maar tegen de zon. Het is hier mooi om een blanke huid te hebben. Nu vallen er puzzelstukjes in elkaar, want ondanks de warmte hier, dragen ze bijna allemaal lange broeken en truien/jassen. Hier in Da Lat is het trouwens een stuk frisser dan in de rest van zuid Vietnam, dat komt door de hoogte. De stad word ookwel de stad van de eeuwige lente genoemd. Echt bizar, want je ziet de mensen hier echt met dikke vesten en jassen, lange broeken en zelfs soms mutsen en oorwarmers! Beetje overdreven bij 20 graden! In de ochtend schijnt de zon en is het heerlijk, aan het einde van de middag ging de zon weg en dan is het een stuk frisser! Maar wij gaan gewoon in vakantie-tenue!

• 19 Maart 2013 - 10:05

Diana Heijen:

Wat een geweldig verslag weer; gaserop LMAO :)