Whale Island - Reisverslag uit Dam Mon Ha, Vietnam van Manon Nicols - WaarBenJij.nu Whale Island - Reisverslag uit Dam Mon Ha, Vietnam van Manon Nicols - WaarBenJij.nu

Whale Island

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

14 Maart 2013 | Vietnam, Dam Mon Ha

Daar zijn we weer!

Waar was ik gebleven? We zijn woensdag aangekomen op Whale Island Resort. Een prachtige baai met een klein wit zandstrandje, palmbomen, helder blauw water en een paar hutjes gemaakt van bamboo en een rieten dak direct aan het water. De hutjes zijn best luxe van binnen. De badkamer is heel schoon en netjes, is pas net nieuw volgens mij.

We kwamen om 11 uur aan dus we waren precies op tijd om om 12 uur voor de lunch aan te schuiven. Omdat het hier niet zo groot is wordt er elke dag een nieuw menu geserveerd voor iedereen hetzelfde. We hebben lekker traditioneel Vietnamees gegeten, vooraf een frisse salade, rijstnoodles met een soort springroll maar dan geen deeg zoals wij dat kennen maar rijstnoodles eromheen. En dan in kleine stukjes, heel apart. Als toetje kregen we iets wat Ellen ook ooit heeft gemaakt tijdens een Indonesische kookles. Bepaald deeg met suiker, heel zoet!
In de avond kregen we een vier gangen diner geserveerd, soep, salade, rijst en kip curry en gekarameliseerde banaan. Het eten is echt heel goed hier! Vandaag heeft Ellen als ontbijt noodle soep op, moest ze toch een keer proberen. Ik ben toch maar weer voor ei gegaan.. Vandaag weer een drie gangen lunch en vier gangen diner. We komen niets tekort hier!

• 14 Maart 2013 - 14:50

Penny:

Nou inderdaad, jullie komen niets te kort! Echt lekker vakantie dus, luieren, genieten, mooie dingen zien en lekker en veel eten!

Xxx

• 14 Maart 2013 - 15:43

Gertje:

Goed bezig jullie twee,veel plezier nog.

• 14 Maart 2013 - 16:08

Jan Nicols:

Geweldig om als thuisblijver te lezen die verhalen zeg! Heerlijk dat jullie het zo naar je zin hebt samen,
    je komt inderdaad niks te kort. veel genieten nog en ben weer benieuwd naar het volgende avontuur.

Xxx Pa en Ma

• 14 Maart 2013 - 17:07

Mia:

Nou goed eten hoor, kost niks daar!
    En vooral proeven!!
    Kan Ellen veel ideen op doen voor thuis.

Veel plezier maar weer, geniet maar van het weer, het is hier koud 's nachts.
    Nu schijnt het zonnetje, is lekker (achter het glas!!)

doei doei groetjes Mia

• 14 Maart 2013 - 17:14

Sportcentrum BodyShape Nieuwkuijk:

Hi meiden!

Wat leuk om te lezen hoe goed het met jullie gaat....vanuit BodyShape wensen wij ullie nog een hele leuke en mooie vakantie!

Gr Mariette en Erik en de dames van de groepslessen.

• 14 Maart 2013 - 17:54

Claudia:

Heey vakantiegangers!!!

Super leuk om te lezen dat jullie het goed maken daar!
    Geniet er maar lekker van saampies.....
    Hier is het maar koud....Maar het zonnetje is inderdaad wel lekker vandaag.

Have fun! Dikke kus Claudia & Arjan

• 14 Maart 2013 - 21:27

Angelique:

Whaha Manon,
    Laat Ellen maar lekker van alles proeven zodat als ze thuis is weer heerlijk kan gaan koken...Altijd fijn zo,n vriendin die dat goed kan..hihi hint hint. Daar komen altijd gezellige avondjes van.xxx

• 15 Maart 2013 - 16:29

Ellen:

Dat lekkere eten komt wel goed haha. Ik heb nog nooit een land gezien waar ze zo vaak per dag noodles of rijst eten. Echt heerlijk al die kruiden.

Zal dit in nederland zeker nog een keer na proberen te maken, misschien dat we hier nog een kookles kunnen volgen.

ellen

• 18 Maart 2013 - 09:51

Babsie:

Manson en kooksels...whahaha...ben benieuwd...