Phi Phi Dream - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Manon Nicols - WaarBenJij.nu Phi Phi Dream - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Manon Nicols - WaarBenJij.nu

Phi Phi Dream

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

22 Januari 2010 | Thailand, Bangkok

Allereerst willen we jullie allemaal nogmaals bedanken voor de leuke reacties die we krijgen! We zijn telkens weer benieuwd of er weer nieuwe berichtjes zijn! Kei leuk om te lezen! Goed om te horen dat het lekker koud is in nederland.... :)
Ondertussen hebben we weer tijd gehad om nieuwe foto's te uploaden.
Check: Manonneke.mijnalbums.nl

Koh Phi Phi is echt ontzettend mooi! Er hangt hier zo'n geweldige sfeer! Meteen toen we voet aan wal zetten voelden we ons allebei helemaal relaxed. Het was een verademing na het drukke Phuket. Het is echt heerlijk hier. Op de main pier werden we opgewacht door een mannetje van ons hotel. Hij laadde de tassen in een soort van grote kruiwagen en achter hem aan liepen voor door gezellige straatjes met leuke winkeltjes en hele mooie restaurantjes van hout versierd met heel veel groen en kleurige bloemen. Nergens een auto of scooter te bekennen. Na een tien minuutjes lopen bereikten we ons guesthouse. Na ons geinstaleerd te hebben zijn we naar het strand gelopen, 5 minuutjes maar. Wow. Echt heel erg mooi. Een lange strook met wit zand, houten strandstoeltjes en gezellige strandtentjes. Wat een rust! Heerlijk gewoon. Dit is wat we zochten.

Phuket vind ik te vergelijken met Salou of chersonissos, stranden met honderden dezelfde strandbedjes langs elkaar, de straat erachter chaotisch rijdende auto's en scooters en daarachter honderden restaurants, kroegen, barretjes en discotheken met allen veel lichtjes, banners, neonreclame en proppers.
Op Phi Phi is het een wereld van verschil, het strandje ligt in een prachtige baai, is veel kleiner en niet zo druk. De strandtentjes zijn van oud hout gemaakt, en de naam is met verf op een houten plank geschilderd. Er staan een aantal strandstoeltjes met een houten frame en een zitting van stof. Bij een ander tentje liggen er weer rieten matten met van die leuke driehoekige kussentjes. Hier hoef je er ook niet voor te betalen of persé iets te bestellen. En er heerst zo'n gezellige en rustige sfeer, die moet je gewoon proeven, is niet uit te leggen.

Het zag er zo leuk uit op het strand, dat we dachten dat het hier wel feest moest worden die avond. Overal stonden buckets klaar om verkocht te worden en er zijn heel veel jonge mensen. Die avond zijn we dus weer naar het strand gegaan en het was inderdaad feest. De tentjes waren verlicht met gekleurde kerstlichtjes en ze waren shows aan het geven met stokken met vuur, weet even niet hoe je het moet noemen. Toen we er om 8 uur waren was het nog helemaal niet druk dus vroegen we hoe laat het ongeveer druk zou worden. Rond een uur of twaalf, één kregen we te horen. Dus zijn we even terug gegaan naar het guesthouse om even te internetten en ons op te frissen. Tegen één uur kwamen we aan en het was inderdaad druk! Maar het was echt gezellig, leuke muziek en hele zatte mensen! We stonden gewoon bij de Ibiza bar! Haha.. zit je in Thailand willen ze Ibiza imiteren!
Maar na een kwartier was het al afgelopen! Om 1 uur! Maar gelukkig ging iedereen naar het tentje ernaast. Daar kwam iedereen van overal nog naar toe voor de afterparty. Dus hadden we geluk! Hier hebben we twee jongens uit amsterdam leren kennen waar we een het erg gezellig mee gehad hebben. Er waren heel veel scandinaviërs, engelsen en amerikanen. Leuk om met iedereen te kletsen! We hebben zelf ook één bucket gehaald. Een emmertje met een flesje wiskey, een blikje cola en een flesje red bull. En twee rietjes! Kei lekker, maar je wordt er wel heel snel heel zat van! Hihi... We gingen pas om vier uur naar huis! Het was een leuke avond!

De volgende dag gingen we om half 3 mee met een boottripje. Voor die tijd hebben we nog even lekker aan het strand gezeten... We hadden een mooie ouderwetse boot waar we met een man of 30 ongeveer boven op het dek zaten. Vanaf de boot had je een mooi uitzicht op beide phi phi eilanden. Koh Phi Phi bestaat uit twee eilanden: Phi Phi Don en Phi Phi Leh. Wij zitten op Phi Phi Don. De boot vaarde naar Phi Phi Leh. De eerste stop was bij een lagune. Hier hebben we eerst een half uurtje gesnorkeld. Wat een mooie dingen hebben we gezien zeg! Heel veel mooie tropische vissen met veel kleuren! Onze gids gooide stukjes meloen in het water zodat ze er allemaal op afkwamen en voor je neus de meloen op aten. Verder hebben we koraal gezien en best wel grote vissen! Er waren vissen die alle kleuren van de regenboog hebben! En zwart met geel, en mooie vormen! Echt in één woord geweldig! Dat willen we deze vakantie nog een keer gaan doen, snorkelen!
Daarna zijn we een stukje gaan kayakken verder de lagune in en daarna weer terug op de boot. Vanuit daar zijn we naar Maya Bay gegaan, waar de film 'The beach' is opgenomen. We moesten daarvoor een klein stukje zwemmen, onder een rots door klimmen. Dat was echt mooi, het water dat tegen de rotsen aansloeg waar je tussendoor liep. En toen was het plots stil. Muisstil. En wat een prachtige omgeving, een plaatje! Een paadje van wit zand door mooie bomen, bloemen en planten. Daarna kwamen we uit op het strand van de film: Maya Bay. We waren alleen niet de enige die er waren! Haha... Tja het is en blijft natuurlijk een toeristische attractie. Daar hebben een tijdje vertoefd, papa in een hangmat geklommen en een stukje gezwommen. Daarna zijn we via de baai terug naar onze grote boot gekayakt. Van daaruit zijn we naar twee rotseilanden gevaren waar we de prachtige zonsondergang hebben gezien. En toen terug naar de haven.
Het was een heel mooi tripje en we zijn blij dat we deze gedaan hebben!

• 22 Januari 2010 - 10:44

Aggie:

Hoi Manon en pa,

Het is geweldig om jullie verslag elke keer te lezen. Je beschrijft het zo mooi Manon, dat het net lijkt of ik er bij ben!
    Fijn dat het allemaal lekker gaat; geniet er nog van.

groetjes,
    Aggie

• 22 Januari 2010 - 16:36

Wilma:

Als ik dit zo lees hebben jullie t geweldig daar in Thailand.En nog twee weken voor de boeg dat is niet echt n straf denk ik.Geniet er verder van met volle teugen en veel plezier liefs Wilma xx

• 22 Januari 2010 - 17:02

Marco:

Je schrijft er niet bij hoe zat je vader was, het lijkt me sterk dat hij niets gedronken heeft. Echt mooi hoor, het is mooi om eerst de verhalen te lezen en dan een paar dagen later de foto's te zien. Dan denk je meteen o, ja dat hebben ze ook meegemaakt (leuk hoor) nou nog veel plezier en blijven schrijven he! Doei, doei.

• 22 Januari 2010 - 17:23

Antoienet:

Hey Buurtjes,

Wat een gave vakantie zijn jullie aan het maken zeg!!! Ik heb net in één ruk alle verslagen gelezen, en ik vond het jammer dat er niet meer te lezen was.
    Ik ga nu snel de foto's bekijken, ben benieuwd.
    Heeeeel veel Plezier nog samen!!!

Groetjes Antoinet

• 22 Januari 2010 - 18:30

Judith Lars En Kids:

hallo luitjes.
    jaja lekker is dat het nog leuk vinden ook dat het hier zo kout is hahaha..... nouw ik ben met femke lekker ook weg geweest hoor. heerlijk naar het strand en zeehonden gezien hahaha....
    ja op texel ook een eiland hihihihi....
    geniet er maar lekker van hoor. heel veel leifs van ons. kus

• 22 Januari 2010 - 19:35

Peter&Riset:

Hoi luitjes
    Van dit reisverslag krijg je echt de kriebels. Complimenten voor je schrijfkunst Manon!! Krijg door jullie verhalen echt zin om eens naar Thailand te gaan. Hier is het gelukkig niet zo koud meer dus een 11-stedentocht zit er voorlopig niet in. Wij zijn nu een paar dagen terug uit Rome. Was ook niet verkeerd, hebben er 5 dagen rondgelopen en nog niet alles gezien maar wel de paus! Dat was echt een groot circus met het leger paraat, politie te paard en een helikopter in de lucht. Zelfs de ambulance met loeiende sirenes moest wachten.
    Ga nog ff julie foto's bekijken want ben daar ook heel benieuwd naar.
    Heel veel plezier verder en dikke kussen van ons

• 23 Januari 2010 - 07:55

Lars:

Hoi Manon en Jan,

Leuk om alle verslagen te lezen en te horen hoe erg jullie het naar je zin hebben!

ik weet nu wat ik over 20 jaar ook met mijn dochters kan gaan doen, haha. Dan misschien toch maar nog een dochter erbij, kan ik 3x op vakantie met ze.

veel plezier nog, ik ben benieuwd wat jullie weer allemaal gaan zien en doen.

blijf genieten!

greetz

Lars

• 23 Januari 2010 - 09:58

Fam. Folkers:

Klinkt nog steeds om jaloers op te zijn. Geniet er nog maar van. Foto's zijn ook heel mooi.

Groetjes van ons allemaal

• 24 Januari 2010 - 10:28

Maria Verhoeven:

Manon bij jou verhalen kun je helemaal wegdromen.Mocht je nog eens veranderen van werk kun je altijd schrijfster of reisleidster worden en geef ik me als eerste op om met jou mee te reizen.
    Nog veel reisplezier en ik blijf genieten van je verhalen.Groetjes aan papa

• 24 Januari 2010 - 14:59

Antoinette Jansen:

hee Jan en Manon.
    Na een tip van Wilma heb ik jullie reisverhalen gevonden.
    Wat geweldig dat jullie dit als vader en dochter kunnen doen. En wat leuk dat wij mee mogen genieten van jullie belevenissen.
    Het is al vaker gezegd hier: Manon is een goeie schrijfster waardoor je het gevoel krijgt dat je meereist.
    Prachtige verhalen en mooie foto´s. Wat een verschil met ons kouwe kikkerlandje, wij moeten ons nu behelpen met een rondje roeivijver in de natte sneeuw, brr. Breng je ook nog hondjes mee Jan, haha.
    Geniet er van saampjes, veel plezier. En ik kijk uit naar jullie volgende verhaal.
    Groetjes ook namens Ed, Antoinette

• 25 Januari 2010 - 08:12

Eric:

Hee Jan en Manon,
    Gewoon dus wederom prachtige verhalen en foto's. Elke keer weer een lust om te lezen en te kijken hoe het jullie bijzonder goed bevalt daar. We kijken alweer uit naar het volgende verslag en uiteraard ook de foto's. Heel veel plezier daar en geniet van jullie 2 weekjes die jullie nog te gaan hebben.Ohja nog ff dit... wanneer schrijf jij eens een stukje Jan? hahahaha. Groetjes en knuffels van ons allemaal hier.

• 26 Januari 2010 - 16:09

Liz En Bart:

Hè meissie en pa, nog 2 weekjes voor jullie en dan komen jullie weer richting het koude Nederland. Maar nog niet aan denken hoor, jullie zullen vast nog een hoop leuke dingen gaan doen daar, en ik ben benieuwd naar het volgende verhaal, want volgens mij zijn jullie op een onbewoond eiland geweest, hoorde ik van roy! Nou tot lezend xus Liz en Bart

• 26 Januari 2010 - 16:10

Liz En Bart: