Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Manon Nicols - WaarBenJij.nu Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Manon Nicols - WaarBenJij.nu

Phuket

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

19 Januari 2010 | Thailand, Phuket

Gisteren aan het einde van de middag zijn we aangekomen in Phuket. Volgens mij het grootste en meest toeristische eiland aan de westkust, de andamanskust. Vanuit Chiang Mai hadden we een binnenlandse vlucht. De mensen hier in Thailand zijn echt zo behulpzaam, je hoeft maar één minuut zoekend om je heen te kijken en er komt meteen iemand naar je toe om te vragen wat je zoekt. Je hoeft echt niet bang te zijn dat je iets niet kan vinden.

Het guesthouse viel ons wel wat tegen. Het hoognodige is aanwezig, maar het ziet er gewoon niet uit! Er is een badkamer met douche en toilet, airco en de bedden slapen goed dus we mogen niet zeuren. We zijn wel erg verwend met onze accomodaties in bangkok en chiang mai. En we blijven hier tenslotte maar 2 nachten.
Na een strandwandeling over Patong Beach bij zonsondergang hebben we de omgeving wat verkend en een gezellig terrasje gezocht om iets te eten. We zaten op een gezellig terrasje met veel palmbomen, mooie bloemen en planten en gezellige lichtjes. Er was ook live muziek, maar de engelse uitspraak van de zanger liet te wensen over.. Hier hebben we smakelijk om gelachen!

De mensen hier op Phuket zijn wel heel anders als in het noorden. De mensen zijn minder vriendelijk en meer opdringeriger. Vandaag hebben we een scootertje gehuurd en zijn we een heel stuk langs de kust gereden om een deel van het eiland te gaan verkennen. Echt genieten, onderweg een aantal keren iets gedronken op een terrasje met een prachtig uitzicht! Wat is het hier mooi zeg! We hebben geluncht in een restaurant in een vuurtoren met uitzicht op een rustige haven.

Patong Beach is het meest toeristische en populairste strand van Phuket, het is hier heel druk en commercieel. Heel veel opdringerige verkopers, duitse toeristen en westerse ketens (mc donalds, burger king, subway, starbucks, etc.). Op de rest van het eiland zijn we veel mooiere plekjes tegengekomen.

Het einde van deze middag hebben we lekker op het strand gelegen en gerelaxed. Ik heb lekker een boek gelezen, heerlijk! Voor pak 'm beet 4 euro krijg je twee strandbedjes, een tafeltje en een parasol. En het mooiste is nog, drie mannen zijn druk in de weer op de bedjes voor jou op de plek te zetten waar jij ze wilt hebben, en de parasol zo te zetten dat je in de schaduw zit. En ze houden nog in de gaten ook wanneer je we in de zon zit, want dan komen ze de parasol weer verzetten zoals je wilt! Hahaha.. Wat een service!
Je kunt gewoon de hele dag op het strand blijven liggen zonder ook maar iets te kort te komen. Ze komen langs met eten, drinken, kleding, souvenirs en alles wat je maar kunt bedenken. Alles is hier trouwens wel veel duurder als in het Noorden, maar dat wisten we al.

We zitten nu even op onze kamer, hebben gedouched en gaan zometeen over de boulevard lopen en een hapje eten. Morgen is het weer vroeg op want om 7 uur worden we hier opgehaald voor ons boottripje naar Koh Phi Phi. Daar hebben we weer voor 2 nachten een hotel.

• 20 Januari 2010 - 15:49

Wilma:

Jullie maken er n mooi feestje van zo !!Gelijk heb je het klinkt wel heel aantrekkkelijk als ik dit allemaal lees geniet lekker verder en voor straks smakelijk eten liefs wilma x x

• 21 Januari 2010 - 08:32

Heidi:

Wat klinkt dat heerlijk op zo'n strandbedje onder de warme zon! Het is erg leuk om jullie verhalen te lezen en zo op de hoogte te blijven van jullie avontuur. Veel plezier nog.
    Groetjes

• 21 Januari 2010 - 11:50

Anke:

Hey Manon!

Wat een leuke verhalen weer... zo te horen zijn jullie echt flink aan het genieten! Veel plezier en tot het volgende reisverslag!!
    Liefs x Anke

• 21 Januari 2010 - 12:37

Fam Folkers:

Iedere keer als ik de computer aan zet kijk ik even of er weer een nieuw verhaal is. De kinderen vinden het ook erg leuk om jullie verhalen te horen. Geniet ervan, niemand zal hier je parasol verzetten. Veel plezier met jullie boottocht.
    Groetjes, van ons allemaal

• 21 Januari 2010 - 13:12

Mientje:

hoi samen

lekker genieten op het strand en ook al een beetje bruin geworden?
    veel plezier nog en tot het volgende verhaal

gr.xxx richard mientje

• 21 Januari 2010 - 21:05

Marco En Irma:

Oooooh mooi Koh Phi Phi, ben ik ook geweest daar kijk je je ogen weer uit. Ik krijg er gewoon zin in om erheen te gaan. Het eten is ook zooooo lekker (niet dat Irma slecht kookt) ik krijg er gewoon water van in mijn mond zoals je het verteld. En dat engels, ja dat is ook lachen, behalve als je er veertiendagen naar moet luisteren. Nou veel plezier nog en geniet ervan op Koh Phi Phi.

• 21 Januari 2010 - 21:56

Kelly:

Heyzz vakantiegangers!
    Wat een heerlijk gevoel lijkt me dat...onder het zonnetje op het strand vertoeven! Phuket is toch wel een leuk eilandje.. Jullie vermaken je wel. Op naar het volgende verslag. Enjoy and have fun!

;)