Jungle Trekking Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Manon Nicols - WaarBenJij.nu Jungle Trekking Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Manon Nicols - WaarBenJij.nu

Jungle Trekking Chiang Mai

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

17 Januari 2010 | Thailand, Chiang Mai

We zijn net terug van een drie daagse trekking in de buurt van Chiang Mai. We werden opgehaald door een pick-up met achterin bankjes en een dak erboven. Die zie je hier heel veel rijden. Eigenlijk zie je bijna alleen maar pick-ups rijden hier, allemaal japanse of koreaanse merken. Na een aantal andere mensen opgepikt te hebben een uur op een ander stel gewacht te hebben zijn we de dag begonnen op een lokale markt in de buurt van waar we de jungle in gingen. Hier kochten onze gidsen verse groenten en kon je nog de nodige spullen kopen mocht je die vergeten zijn. Wij hadden ons al goed voorbereid en anti muggenspul, zonnebrand en wc papier ingepakt. Op het marktje hebben we een lekkere bak koffie op, aan een kraampje verse koffie van versgemalen bonen. Dat is toch wel zeldzaam hier in thailand, meestal krijg je oploskoffie.

Na de markt zijn we naar een tempel op een berg gereden. De tempel an sich was niet zo speciaal, maar het uitzicht was echt prachtig. Wat een mooie natuur in thailand. Na een half uurtje van de omgeving genoten te hebben zijn we naar een waterval gereden. Het was inmiddels rond een uurtje of twaalf dus kregen we een lunchpakketje: een soort van nasi en een mandarijntje. Was op zich wel goed te eten. Na gegeten te hebben zijn we naar de waterval gelopen. Dat was nog een heel avontuur! Over een heel smal paadje tegen een berg aan en we volgden de rivier naar de waterval. Een heel geklauter! Over stenen, het leek wel de canyoning tocht die we een paar jaar geleden in Oostenrijk gedaan hebben, begon meteen goed. Toen hebben we lekker gezwommen in de waterval, ijskoud, maar heerlijk! Daarna gingen we weer terug naar de truck en reden we weer een half uurtje en daar begon onze tocht echt! De rugzakken op en lopen! Wat een natuur zeg, ongelofelijk! We hebben ongeveer 2 uur gelopen, maar het was zo ontzettend stijl! Het was gewoon klimmen, en wij zijn natuurlijk allebei niks gewend, dus het was best wel zwaar. Ook met het van de berg afdalen was zwaar want daar zijn onze spieren niet op berekend. Je hebt constant die spanning op je spieren, m'n benen trilden gewoon heel de tijd, zeker toen ik stil stond. Het waren echt lange stukken omhoog en omlaag, maar was echt heel mooi. We zijn tot een hoogte van 800 meter geweest. We hebben daar nog een tweede waterval gezien, nog mooier dan de eerste. Echt mooie bomen, struiken, bloemen en planten, heel veel bamboe en ook van die lianen: me Tarzan, you Jane! Echt een jungle, ongeloofelijk gewoon!

Het eerste dorpje waar we sliepen was heel simplistisch. Het was bij een stam die in de bergen wonen. In één hutje konden wij met onze groep van 10 personen slapen. Het was een hutje gemaakt van bamboe en een dak van bladeren. Er was ook een soort van bed gemaakt van bamboo, waar we met z'n allen op moesten slapen. We kregen allemaal twee dekens en een slaapzak. Niemand had goed geslapen, ten eerste was het heel hard en ten tweede was het ontzettend koud. Ik heb nog nooit zo slecht geslapen. Achteraf is het wel goed geweest om dit mee te maken, er zijn nog veel mensen die echt zo leven. Op het kamp hebben we trouwens wel goed eten gehad en 's avonds bij een kampvuur gezeten onder een geweldige sterrenhemel!

De volgende dag zouden we eigenlijk 5 uur moeten lopen, en dan nog zwaarder en stijler. Dus we hebben er voor gekozen om een toch van 1 uur lopen en nog een waterval te doen en daarna met een truck naar het volgende kamp. Deze wandeltocht was ook zo indrukwekkend mooi! Ontzettend mooie paadjes met zoveel mooi groen, langs de waterval. Zodra je in de buurt van een waterval komt hoor je dat meteen, het wordt iets frisser en de geur van de natuur komt je tegemoet. Alleen al het geluid van een waterval is zo mooi. Op een gegeven moment liepen we bergafwaarts door een tunnel van bamboe-stengels, ze waren helemaal rond het paadje gegroeid, dat was echt prachtig om daar door heen te lopen.

Het volgende kamp was veel mooier dan het andere kamp, het was een stuk luxer (nog steeds heel erg basic hoor) en het straalde echt rust uit. We voelden ons meteen heel erg reaxed en happy. Die avond hadden we weer heerlijk gegeten en gedronken. Dit kamp was van de organisatie zelf met leuke kleine huisjes. Het kamp lag naast een dorpje en naast een veld met soja bonen. We hebben veel sojabonen-velden gezien, erg mooi en heel groen, lijkt een beetje op rijstvelden. Die hebben we ook veel gezien, maar deze waren allemaal al geoogst. Nu lieten ze er dieren op om te grazen en te bemesten. Ook hebben we weer veel bananenplantages gezien.

Op de tweede avond was er nog een andere groep en samen hebben we een hele gezellige avond gehad. Een van de gidsen had een dorpje verder 'rice wiskey' gekocht. Hij had een plastic zakje, een soort van boterhamzakje, voor 30 Baht (60 eurocent), dit hadden ze in een lege waterfles gegoten. Het was bijna een liter wiskey! Ze noemen het daar allemaal 'Happy Water'! De wiskey was doorzichtig van kleur, omdat het jonge rijstwiskey is, het smaakte voor geen meter, maar dat komt omdat het geen tijd krijgt om te rijpen. Maar met cola was het wel te drinken. We hebben in ieder geval een hele leuke avond gehad.

De derde dag zijn we weer naar een waterval geweest, de weg er naar toe was weer super mooi. Daarna hebben we in een restaurantje gegeten en zijn we gaan olifant-rijden en bamboo-raften. Dit was allebei heel erg leuk! Was weer een mooie dag!
En toen was ons jungle-avontuur weer voorbij.
We hebben trouwens erg leuke mensen ontmoet tijders de trekking. We hebben leuke gesprekken gehad met de gids Kiki en de man die op het kamp werkt, Pollie. Pollie was een mooi mens, echt een boeddhist. De thaise mensen zijn goede mensen, goed van binnen.
En ook onze groepsgenoten waren leuke mensen. In ons groepje zaten allemaal stelletjes, uit zweden, zwitserland, italie en cyprus. Het stel uit italie moesten helaas eerder gaan, omdat hij last kreeg van een eerdere klaplong. Hij moest naar het ziekenhuis. Als afsluiter zijn we met 'the swedisch and the swiss guys' gaan uit eten in Chiang Mai en hebben we gegevens uitgewisseld.

• 17 Januari 2010 - 17:25

Marco En Irma:

Ooooh dat is echt smerige bocht die whisky, het lijkt wel spiritus. Je moet de Mea Kong whisky eens proberen straks in de beschaafde wereld, lekker hoor. En een bordje Kauw pad kay is ook lekker (ik zal het wel weer verkeerd schrijven) en kep tang betekend rekening misschien makkelijk voor straks of jullie wisten het misschien al. Hier heeft het gisteren weer erg gesneeuwt maar nu is het al weer weg het is hier overdag + 7 graden maar over een paar dagen gaat het weer hard vriezen zeggen ze. Nou luitjes veel plezier maar weer en we kijken weer uit naar jullie volgende belevingen. XXX en uitkijken he.

• 17 Januari 2010 - 17:51

Cobi:

hoi samen, weer heerlijk genoten van het reisverslag. Prachtig wat jullie daar allemaal meemaken,zat er wel op te wachten hoor 4 dagen niets horen is erg lang.Nog veel plezier en we zien uit naar het volgende verslag.Dikke kus van de taante

• 17 Januari 2010 - 18:06

Wilma:

Wat n verassing twee verslagen achter elkaar en zo uitgebreid kei mooi beschreven!!Wij genieten hier mee met jullie vakantie en veel plezier met de volgende trip liefs x x

• 17 Januari 2010 - 18:13

Mientje:

blij weer van jullie te horen.zo te lezen was het super.
    hoe was het om op een olifant te rijden lijkt me echt leuk
    we kijken weer uit naar het vervolg
    hier ook alles goed,de sneeuw is gelukkig weg alleen regent het nu weer
    genieten jullie maar van het warme weer daar

groetjes richard mientje
    xxx

• 17 Januari 2010 - 19:48

Wendy En Frank:

Leuk om alles te lezen, ik heb toen precies dezelfde jungle tour gedaan, alleen wel van 5 juur lopen....SPIJT!! Hoe jullie het beschrijven, geweldig, ik beleef het ook weer opnieuw. Ervaring om nooit te vergeten, toch.
    En als je dan weer in Nederland bent en terug kijkt....dan kun je toch zeggen dat we het heel erg goed hebben!!
    Geniet met volle teugen, wij gaan nog ff door met verbouwen!!
    Liefs,
    Frank en Wendy

• 18 Januari 2010 - 11:04

Peter Janny Uit Oss:

hoi
    geniet samen van deze geweldige vakantie.het was leuk om dit te volgen. gr uit oss

• 18 Januari 2010 - 14:36

Penny:

Heee Manon en papa!

Super die verhalen. Jullie zien echt zoveel moois, geniet er maar lekker van. Ik houd de site heel goed in de gaten hoor, hoop elke keer op een nieuw verhaal van jullie!

Dikke kus Penny

• 18 Januari 2010 - 17:13

Fam. Folkers:

Wat een prachtig verhaal weer. Wij zijn echt jaloers en heel benieuwd naar alle foto's en filmpjes.
    Geniet er nog van.

Groetjes, van ons allemaal

• 18 Januari 2010 - 18:11

Truus Collega Wilma:

Wow, wat een mooie verhalen. Wat hebben jullie al veel gezien en je bent nog niet eens op de helft. Blijf jullie gezellig volgen kan ik met Wilma klessebessen.
    Geniet van de komende tijd. Groetjes Truus van Os. Schijndel

• 18 Januari 2010 - 18:36

Eric:

Ha eindelijk weer verslag van jullie reis. Heel erg goed van je Manon, je verwoordt het zo goed dat ik het helemaal voor me zie. Zit er zelf nu ook over te denken om er eens heen te gaan. Ik ben benieuwd naar nog meer foto's van jullie. Is verder alles oke? Hoe is het met Pa? Nou ik zie alweer uit naar jullie volgende verslag. Wees voorzichtig en bovenal geniet ervan he. Groetjes, Eric en de meiden. X

• 19 Januari 2010 - 10:34

Liz En Bart:

Hè hallo daar, wat een verhalen! Prachtig , en ik zal jullie vertellen het ene moment waan ik me in Thailand en dan weer in curacao( neefje zit daar) en dan weer in Australië( schoonbroertje zit daar) echt zo leuk om die reisverslagen te lezen! Manon ik zal je wel gaan missen as weekend in de Ardennen, maar geniet jij maar lekker verder in de Thaise Ardennen hihi. Xussie Liz en Bart

• 19 Januari 2010 - 12:48

Kelly:

Wat gaaf om te lezen dit verslag. Jullie maken hele mooie dingen mee. En het rijden op een olifant, geweldig he? Dat heb ik ook in thailand gedaan, echt een superervaring!

Enjoy enjoy, maar dat zal zeker goed komen!

X Kel

• 19 Januari 2010 - 15:02

Petra Uit Oss:

Prachtige reisverslagen ik geniet ervan en kijk weer uit naar het volgende verslag. Jan en Manon nog een hele fijne reis.

Groetjes Ad en Petra collega van Wilma.

• 19 Januari 2010 - 15:45

Peter&Riset:

hé daar.

Ik lees nu voor het eerst jullie verslag, en ga het nu ook bij houden. Wat gaaf allemaal, ik wil Jan wel zien op een olifant. Wij zijn gisteren terug gekomen uit Rome. Ook erg leuk. Jullie kunnen ons verslag terug lezen op peter&risetdoenrome.nl. HAHA grapje natuurlijk. Staan wij al te puffen na het oplopen van de Sint Pieter, en als zuinige hollander natuurlijk geen €2.00 extra betalen voor de lift. Dus 512 treden omhoog lopen. Dus heb ik veel bewondering voor jullie klimtocht!!! Geniet er van en dikke kus Riset en ook van Peter.XXX