The Golden Triangle - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Manon Nicols - WaarBenJij.nu The Golden Triangle - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Manon Nicols - WaarBenJij.nu

The Golden Triangle

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

14 Januari 2010 | Laos, Vientiane

The Golden Triangle

Een beetje een verlaat verslag van de dag dat we naar de Golden Triangle zijn geweest. We waren pas om 10 uur thuis en moesten onze tas nog pakken voor de jungle trekking. Ik was te moe om nog een verhaal te schrijven.

We werden 's morgens om 7 uur al opgehaald want het zou een lange dag worden. Na een aantal andere mensen opgehaald te hebben gingen we richting het noorden de provincie Chiang Rai. Na een uur rijden arriveerden we bij een 'Hot Spring'. Heet water uit de aarde, op zich wel aardig om te zien. Het leuke was dat ze eieren kookten in dat water, voor 20 Baht kochten we vier eitjes. We kregen er een zakje sojasaus bij, heerlijk! Daarna lekker met onze voeten in het stromende water vanuit de hotspring.

De volgende stop was de 'White Tempel', een witte tempel vol met spiegeltjes, schitterend! Vroeger is de tempel afgebrand of afgebroken en heeft een rijke man de tempel helemaal naar eigen smaak heropgebouwd. Het is iets totaal anders als de andere tempels die we gezien hebben.

Daarna zijn we doorgereden naar 'The Golden Triangle'. Dit is het drielanden punt van Thailand, Birma een Laos. Met een boot zijn we door de triangel van rivieren gevaren. Hier komen twee rivieren samen en de rivieren dienen tevens als grens. Dit vonden we echt indrukwekkend. In het midden van de triangel is een soort van eiland bestaande uit alleen maar gras. Op dit eiland, in 'no-mans-land' werd vroeger gehandeld tussen de drie landen. Niet met geld, maar met goud. Vandaar de 'Golden' traingle. Tijdens ons boottochtje kwamen we een boot tegen volgeladen met varkens! Deze werden vanuit Birma naar Laos vervoerd om vervolgens als een lekker stukje vlees verkocht te worden. In Laos zijn we aan wal gegaan en voor 20 Baht had je een soort van dag-visum. Als welkomstdrankje kregen we een borreltje wiskey uit een pot waar dieren in zaten! Check de foto's! Iewww....
Verder waren er allemaal kraampjes waar je souvenirs kon kopen. e zijn een stukje verder gelopen dan de kraampjes, waar niemand was. Ze zijn echt heel erg arm daar. De huisjes zien er armoedig en vervallen uit en er waren allemaal kleine zielige kindjes aan het bedelen. Dat zie je wel altijd om tv, maar in het echt is het echt wel een stuk indringender. Eigenlijk hebben de mensen in Thailand het dan best goed, van wat wij tot nu toe nog gezien hebben dan.

Als laatste hotspot zijn we naar de grens tussen Thailand en Birma gereden. Voor de grens stonden veel auto's en afgeladen fietsen met handel te wachten de grens over te steken. Ongeloofelijk wat ze allemaal op een fiets kunnen laden zeg! Ook hier waren kinderen en moeders met baby's aan het bedelen.
Overal in thailand zie je kraampjes en stalletjes met groeten, fruit en souvenirs. Ook weer hier op de grens. En wat een drukte, chaos en stinkende uitlaatgassen.

Het was een mooie dag met veel indrukken, maar ook een vermoeiende dag. Terug naar het hotel, inpakken voor de jungle trekking en lekker naar bed.

• 17 Januari 2010 - 17:13

Irma En Marco:

Mooi hoor en het fotoboek is ook erg mooi, ook leuk straks voor jullie zelf om het weer eens terug te lezen ik word er helemaal enthousiast van. En jullie hebben nog zoveel te zien. Groetjes maar weer en wel blijven schrijven he.

• 17 Januari 2010 - 17:50

Wilma:

Weer n mooi verhaal voor de zondagavond. Zo proeven wij ook mee van jullie vakantie en zijn we benieuwd naar de foto's van deze trip we wachten (on)geduldig af en ga nu snel naar t volgende verslag
    x x