Treinreis en aankomst in Chiang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Manon Nicols - WaarBenJij.nu Treinreis en aankomst in Chiang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Manon Nicols - WaarBenJij.nu

Treinreis en aankomst in Chiang Mai

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

13 Januari 2010 | Thailand, Bangkok

Genieten! Chiang Mai is zoveel mooier als Bangkok! En de lucht is schoner. Meteen toen we vanmorgen uit de trein stapten merkten we dat we veel beter konden ademhalen en het was ook een stuk frisser. Niet zo benauwd, heerlijk gewoon. Papa is net gewoon drie trappen op gelopen met een zware rugzak, en hij kon nog steeds goed ademhalen!

We zijn echt blij dat we voor de trein gekozen hebben. Onderweg hebben we in de mooie groene omgeving heel veel bananenbomen gezien, hele plantages. In het begin was het vooral vlakte en toen we vanmorgen wakker werden, was het meer heuvelachtig en in de verte zagen we bergen. Zelf zaten we op zo'n 500 meter hoogte.
De stationnetjes waar we voorbij kwamen of even stopten waren echt prachtig. Echt authentiek en gezellig aangekleed met veel kleurrijke bloemen in potten en veel groen. Goed netjes bijgehouden.

Het eerste gedeelte van onze treinreis was in een gewone trein. Vanaf Lop buri hadden we een slaaptrein. De gewone trein was erg leuk omdat je echt tussen de thai zit. We waren met nog een andere jongen de enige westerlingen. Een thaise mevrouw sprak ons aan. We hadden een erg leuk gesprek met haar. Ze was 54, we hadden haar overigens niet ouder dan 40 geschat, maar ze was zichzelf engels aan het leren door met buitenlanders te praten en het woordenboek te lezen. Ze vroeg verschillende dingen over de engelse taal en hoe ze het moest toepassen. Heb haar gewoon een stukje engelse les gegeven in de trein! En ze was me zo ontzettend dankbaar, ik vond het ook zo leuk om te doen! Dat vond ik het mooiste van die treinreis!

Onderweg zijn we uitgestapt in de stad Ayuttaya en in Lop Buri. In Ayuttaya spraken we met een jongen die wel 20 nederlandse voetballers kon opnoemen! Echt grappig hoe hij die namen uitsprak! Natuurlijk marco van basten, ruud gullit, broertjes de boer, rinus michels! haha! In Lopburi zitten schijnbaar veel apen bij de ruïnes, maar het was helaas al donker toen we daar aankwamen.

Vanaf Lop Buri hadden we de slaaptrein. Er was ons verteld dat tweede klas bestond uit 8 bedden in één coupé, maar het waren er meer dan 40! Gewoon een heel treinstel met rechts en links bedden, boven en onder! Toen rond een uur of 9 de trein in stapten sliep iedereen al in ons treinstel! Dat was wel jammer, maar de bedden waren echt goed! We hebben allebei goed geslapen!

Hier in Chiang Mai hebben we een mooi schoon guesthouse met airco, een balkon en internet! Erg vriendelijke mensen en in een gezellig maar rustig straatje! Echt een mooie omgeving hier! We hebben voor morgen al een heel erg leuk dagtripje geboekt! Tenminste, dat hopen we! Meer daarover later....

• 13 Januari 2010 - 14:37

Frank Garage:

Beste allebij,

Jullie zijn al veel plaatsen geweest waar ik ook ben geweest.
    Chiang Mai - de oudste hoofdstad van Siam. Met de oudste tempel van Siam deze ligt binnen de oude stadsmuur met veel gebeeldhouwde olifanten.
    Er is zoveel te zien en te doen in Chiang Mai.
    Tot nu toe hebben jullie een fijne reis samen?!
    Succes en groetjes, Frank

• 13 Januari 2010 - 16:09

Mientje:

he samen

het is zo leuk om steeds te lezen wat jullie allemaal mee maken we reizen gewoon met jullie mee
    je kunt erg leuk schrijven manon hier ook alles goed roy eet hier iedere avond dus maak je geen zorgen dat ie niet goed eet ons meneke

we kijken uit naar het vervolg veel plezier
    groetjes richard mientje

• 13 Januari 2010 - 16:29

Eric:

Ha die Manon en Jan,
    Zo te lezen gaat het jullie echt keigoed af daar. Ik word steeds meer jaloers hahaha. Gewoon mooi om alles bij te houden en terug te lezen wat jullie allemaal beleven daar. Ga vooral zo door met schrijven, kijk nu alweer uit naar het volgende verslagje.
    Groetjes, Eric en de rest xx

• 13 Januari 2010 - 18:43

Richard:

jullie zitten daar keigoed,in rooi sneeuwt het e,n bietje,en is het min 3.maar weer een leuk verslag,we verheugen ons op t volgende.groetjes richard

• 13 Januari 2010 - 20:00

Peter&Riset:

Hoi luitjes
    Gaaf joh, die verslagen en foto's, ziet er allemaal fantastisch uit!! Jullie hebben het zo te zien geweldig naar jullie zin. Sorry maar moet er al mee stoppen, gaan morgen al heel vroeg naar Rome. Heel veel plezier nog samen en hele dikke kussen van ons Peter en Riset

• 13 Januari 2010 - 20:31

Wilma:

Alweer n mooi verhaal het is gewoon kei mooi en spannend om lekker te gaan zitten lezen wat jullie weer gedaan of beleefd hebben.Ik lees dat jou meneke ook goed verzorgd word dus dat komt helemaal in orde in Rooi!!!Geniet lekker verder samen kus x x

• 13 Januari 2010 - 20:59

Romana:

hey manon en vader!

wat leuk om zo te lezen wat jullie allemaal beleven zo heel de dag!
    manon jij kan echt goed verhalen schrijven zeg! ik heb net je verslagen zit te lezen en het leek wel of er ff zelf was hahaha
    nou heeel veel plezier nog daar!!
    en ik hou je verlagen iedere dag bij leuk!!!
    xxxjes

• 14 Januari 2010 - 07:52

Liz En Bart:

Hè Manon en pa, ik heb me weer ff in Thailand gewaand, fijn is dat met 0 Gr. Hiero, hihi! Morgen komt je menneke bij ons eten en doe ik zijn haartjes weer mooi maken, hihi. Tot lezens have fun! Xus ons

• 14 Januari 2010 - 15:44

Ome Wies :

Wat geweldig dat het zo goed gaat in dat vere (apen) land
    Zorg je wel dat je vader geen monnik wordt
    Ik wens jullie een mooie reis en heel veel plezier
    Zal zeker nog een paar keer schrijven

• 14 Januari 2010 - 17:47

Willem & Elleke:

Hey Manon en Pa!!

Ziet er super uit! En zeker leuke verhaaltjes om te lezen! Heel veel plezier nog en ben benieuwd naar de volgende avonturen!
    Groetjes
    Willem & Elleke

• 15 Januari 2010 - 12:01

Fam. Folkers:

Wat leuk om jullie reisverslag te lezen. zie het allemaal zo gebeuren. Fijn dat jullie het zo goed hebben.
    Hier is de sneeuw eindelijk aan het smelten. Als ik dan lees dat jullie het lekker warm hebben zijn we jaloers.
    Groetjes, van ons allemaal en ook van ons pap. Die is hier om boven laminaat te leggen. Dat is wat anders dan een mooie rondreis maken.

• 15 Januari 2010 - 18:33

Linda:

hallo,

wat gezellig dat jullie dat zo samen doen. da verhalen die ik gelezen heb zijn heel mooi. nog heel veel plezier en tot ziens.

groetjes en een dikke kus van linda

• 17 Januari 2010 - 10:22

Marco,irma:

Dit is echt genieten voor jullie twee.En door het te gekke reisverslag reizen wij hier allemaal een beetje mee.Toppie Manon. Nog veel plezier.Groetjes Marco Irma