Amsterdam - Ho Chi Min City - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Manon Nicols - WaarBenJij.nu Amsterdam - Ho Chi Min City - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Manon Nicols - WaarBenJij.nu

Amsterdam - Ho Chi Min City

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

11 Maart 2013 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Hallo allemaal!

Daar zijn we dan! Het is hier nu maandagochtend en over een half uur worden we opgehaald voor onze eerste excursie. We gaan de Cu Chi tunnels bezoeken.

We zijn zaterdagmiddag rond 15.30 vertrokken met een Airbus 380 als ik me niet vergis. En mega groot en heel nieuw vliegtuig. We hadden een klein uurtje vertraging maar dat mocht de pret niet drukken. We hadden een heel fijn plekje, in een gezellig hoekje met niemand achter ons. De stoelen zaten comfortabel met een hoofdkussen, een extra kussen, dekentje en koptelefoon. In de stoel voor ons waren entertainmentsystemen ingebouwd waar je films kon kijken, muziek luisteren (je kon zelfs je usb stick inpluggen) en spelletjes spelen. Er zat zelfs zo'n Nintendo hand-ding bij.. Tegen betaling kun je zelfs wifi gebruiken!! Echt een luxe vliegtuig, met vriendelijk personeel en een gezellige uitstraling door vrolijke kleuren en mooie verlichting.
Wij hebben ons geen seconde verveeld, de 6 uurtjes vlogen voorbij. We hebben Life of pi gekeken, goeie film! Echt heel lekker gegeten en gedronken. Alles was inclusief, een heerlijk wijntje bij het eten!
Daarna heb ik nog Twilight breaking down part two gekeken en ellen een spannende thriller. En toen gingen we al weer landen. We landen 01.10 uur, een uur later dan gepland.

Omdat we een tussenstop van meer dan 8 uur in Dubai hadden konden we op kosten van de emirates gebruik maken van de Dubai Connect Service. Een hotelovernachting inclusief ontbijt en transfers. Het was even zoeken waar we ons hotel voucher konden ophalen maar toen konden we door de paspoortcontrole. Dit duurde echt heel erg lang, het was druk en ze deden het allemaal op hun gemak. Vervolgens was het weer even zoeken en 3 keer vragen waar de hotel is stond. Daar moesten we met een hele groep wachten tot de bus kwam. Hierdoor waren we pas om 3.15 op de hotelkamer. Om half 7 ging de wekker weer. Niet veel slaap, maar na een douche waren we weer helemaal fit. Na het ontbijt werden we weer opgehaald en naar het vliegveld gebracht.

De volgende vlucht ging beginnen. Een iets kleiner vliegtuig en minder nieuw maar zeker zo goed. Weer een film gekeken, lekker gegeten en na een vodka lekker een dutje gedaan.
We landen op tijd in Ho Chi Min en toen konden we ons visum ophalen. We waren niet de enige. Blijkbaar was er maar Eén man die de de visa kan ondertekenen en die was net met een 'one hour coffee break! Ja hoor! Sommige mensen zaten al 2 uur te wachten, wij hebben uiteindelijk ook anderhalf uur gewacht.. ze nemen het hier niet zo nou.. Achja een voordeel,we konden bij de paspoorcontrole en bij de douane zo doorlopen!

• 11 Maart 2013 - 10:05

Manon Nicols:

Buiten meteen een taxi gepakt en naar het hotel gegaan. Daar meteen de tour naar de Cu chi tunnels geboekt voor vandaag en ons geïnstalleerd op de kamer. Daarna zijn we nog even over de markt gelopen en hebben we samen een bordje gamba's besteld.

De vakantie is begonnen!

Groetjes,
    Ellen en Manon

• 11 Maart 2013 - 10:07

Eric:

Prachtig gedetailleerd verslag nu al..ben al benieuwd naar de volgende..veel plezier en hele fijne vakantie samen. Groetjes Eric

• 11 Maart 2013 - 11:11

Marthe:

He moppies, leuk om te lezen!!! Geniet ervan samen.. hier is het ook maandagochtend, maar dan op een kantor en gevoelstemperatuur -10 buiten...
    Have fun en tot snel dikke kus!

• 11 Maart 2013 - 13:28

Romana:

Hey ladiez!!
    Wa gezellig om nu al wat te lezen van jullie
    Kan ik er ook n beetje van mee genieten!
    OP naar de volgende belevenissen !
    XxxX

• 11 Maart 2013 - 16:52

Mientje:

Hè manon en ellen
    Leuk kunnen we jullie een beetje volgen,ben weer benieuwd naar het volgende verslag
    Geniet er van
    X Richard en mientje

• 11 Maart 2013 - 18:03

Mieke:

Hoi meiden, Wat leuk dat we jullie kunnen volgen, de reis is dus goed gegaan, hier en daar wat langer wachten maar dat kon de pret niet drukken, de vakantie gaat beginnen , veel plezier,en tot het volgende verslag.

• 11 Maart 2013 - 18:03

Mieke:

• 11 Maart 2013 - 19:26

Carola:

Hè meiden, begint goed ... Vertraging dus lekker uitrusten ;-). Hoop dat de excursie leuke was, nu al benieud naar de rest! Geniet!

• 12 Maart 2013 - 09:00

Angelique:

Hey Manon en Ellen,

Dat is een fijne vlucht geweest dan,met een hapje en drankje erbij, ik zeg goed begin! Leuk om jullie zo te volgen tijdens de vakantie,.Have fun en geniet ervan.xxx ook van Benito en kyomi!

• 12 Maart 2013 - 10:50

Lia:

Nou meiden, klinkt allemaal goed ga zo door.
    heerlijk genieten samen gr Theo en Lia

• 12 Maart 2013 - 22:32

Mia Klijn:

hoi Ellen en Manon, leuk om jullie verslag te lezen. Een luxe start van de vakantie zeg!
    Lekker eten en een wijntje erbij, het zal zeker goed komen met jullie daar ben ik niet bang voor.
    Ik denk dat het lange wachten wel beloond zal worden, het is geen Nederland: vlug even dit vlug even dat. Relaxxxxxxxxxxxxxxxxxxx!! Ik zie jullie volgend verhaal weer graag tegemoet! Nog heel veel plezier samen en geniet ervan, het is voorbij voordat je het weet.

groetjes Mia

• 13 Maart 2013 - 22:47

Nancy:

Hey schatties leuk hoor om alles bij te kunnen houden.
    Jullie zullen er erg van genieten alletwee. Lekker eten wijntje borrel heerlijk.
    Nog veel fun daar lekker relax is nie verkeerd hier gaat alles altijd zo snel "geniet ervan"
    xxxxxxxxxxx