De laatste dagen.... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Manon Nicols - WaarBenJij.nu De laatste dagen.... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Manon Nicols - WaarBenJij.nu

De laatste dagen....

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

05 Februari 2010 | Thailand, Bangkok

Nou daar zitten we dan, de laatste dag in Bangkok. De laatste dag van onze rondreis in Thailand. We zitten nu in ons hotel en over een paar uurtjes nemen we de taxi naar het vliegveld. Om 22.50 (thaise tijd) stijgen we op, en tegen 7 uur in de ochtend (nederlandse tijd) landen we in Dusseldorf. We zijn blij als we thuis zijn!

Woensdagmorgen zijn we om 6 uur in Bangkok aangkomen. In de nachttrein hebben we weer goed geslapen, alleen werden we om 5 uur al wakker gemaakt, dat was iets minder.
We hebben ingecheckt in het hotel en hebben op het dak van het hotel een duik in het zwembad genomen. Lekker hoor! Daarna lekker gedouched en hebben we een taxi genomen naar de Wat Pho. Die wilden we de vorige keer al zien maar dat was er niet van gekomen. Dit is een liggende gouden Boeddha van ik denk wel 70 meter lang! Mooi om te zien.
Bij dezelfde tempel hebben we bij een andere boeddha, op een rustiger plekje een kaarsje en wierrookstokjes aangestoken voor Tante Joke. Ook hebben we een bloem bij de boeddha in een pot gezet. Dit was fijn om te doen.

Verder zijn we die dag naar de MBK gegaan, een groot winkelcentrum vlak bij ons hotel. Best indrukwekkend zo'n mall! Gewoon zeven verdiepingen vol met winkeltjes, kraampjes en eettentjes. En op de bovenste verdieping was een bowlingbaan en een karoake centrum. We hebben wat rondgelopen, wat gegeten en in een internetcafé de reacties gelezen. Gewoon heerlijk in de airco en even de vieze stinkstad ontvluchten.

Eigenlijk is drie dagen bangkok ook veel te veel. We wisten niet goed hoe we ons nog moesten vermaken want we waren die vieze stinkstad en de opdringeringe tuc tuc chauffeurs eigenlijk helemaal beu.
Daarom hadden we gisteren besloten om er een lekker luxe, westers dagje van te maken. We zijn niet met een tuc tuc door de drukke straten gereden, maar we hebben gekozen om te reizen met de skytrain. Hoog in de lucht vlieg je boven de stad, over het drukke verkeer en de stinklucht. Een fijne manier van reizen.
We zijn naar de chatuchak markt geweest en daarna naar het Siam Paragon, een centrum vlakbij het MBK. Ook weer een ontzettend groot maar een luxe centrum. Je ziet hier alleen maar de hele rijke thai. Hier vind je de chique winkels van de duurste merken. Ook is er een hele verdieping vol met decadente restaurants maar ook de fastfood ketens zijn goed vertegenwoordigd! Er zijn zelfs autodealers gevestigd in het pand, je kunt er gewoon een Masserati of een Lotus kopen!
In de kelder van het gebouw zit Seaworld. Daar zijn we naar toe geweest en het was echt geweldig! We dachten dat we met snorkelen al veel gezien hadden, maar het was wel zo mooi en hebben echt leuke dingen gezien! We hebben ons een paar uur goed vermaakt.
Op de bovenste verdieping zit het Paragon Cineplex met verschillende bioscopen. Tja, waarom niet? Na een lekker hapje eten zijn we naar Avatar geweest in 3D! Dat was echt kei vet! Het is echt een goeie film en we zijn 2 uur en 3 kwartier aan één stuk geboeid geweest! Papa is zelfs niet in slaap gevallen. Deze film is echt mooi in 3D. Ik weet niet of dat er in nederland ook is, maar anders kan ik je echt aanraden om die ook te gaan zien!
We hebben echt een lekker westers en lux dagje gehad, daar waren we echt aan toe.
Vandaag hebben we niet veel gedaan, ook weer even naar de winkelcentra's geweest om lekker in de airco rond te lopen en een hapje te eten.

Een maand is op zich lang genoeg. We zijn allebei heel erg blij dat we weer naar huis kunnen. Misschien komt het ook wel doordat je weet dat je naar huis gaat, maar we missen het thuisfront echt heel erg. Het was een mooi reis, maar nu is het goed geweest!
Op naar de kou... hihi...

En voor degene die er lang op hebben gewacht... Papa zal ook nog een stukje schrijven! Maar dat doet ie waarschijnlijk als ie thuis is, en er rustig een keer voor kan gaan zitten.

Groetjes, toedeledoki! En bedankt allemaal voor jullie belangstelling en voor de reacties!
Tot snel! Alááf!! ;)

• 05 Februari 2010 - 10:43

Eric & Taritha:

Zooooooooo dat was dus waarschijnlijk jullie allerlaatste verhaal wat je vanuit Bankok dus hebt geschreven. Wel een hele mooie afsluiter van een hele maand op vakantie eh? En alweer flik je het Manon, om iedereen te boeien met je schrijven. Misschien moet je toch een kijken of je geen schrijfster kunt worden? Maar goed, ik hoop dat jullie het nog ezen daar en anders waarschijnlijk ergens op de terugreis?? Hele goeie reis terug en trek vast warme kleren aan eh?
    Groetjes en dikke kus van ons allemaal xxx

• 05 Februari 2010 - 10:44

Eric:

Sorry staan een paar foutjes in het voorgaande berichtje ;(

• 05 Februari 2010 - 16:22

Fam. Folkers:

Wat jammer dat we nu niet meer even kunnen kijken of er nog een mooi verhaal te lezen is. Wij vonden het heel erg leuk om jullie op deze manier te volgen. Heel benieuwd wachten we op een stukje van ome Jan.
    Hele goede reis terug, doe voorzichtig en tot snel.

Groetjes, van ons allemala

• 06 Februari 2010 - 10:34

Antoinet En Sharon:

Hey Buufjes,

Wat een avonturen hebben jullie beleefd zeg. Geweldig, op dat vervelende bochtje met zand na dan. Ook wij hebben steeds geboeid de verhalen gelezen en jullie gevolgd. Nu nog veilig terug naar Nederland en weer lekker naar jullie liefjes en familie.
    Dit pakt niemand jullie meer af in ieder geval !!!!!

Liefs en Knuffels

Antoinet en Sharon

• 09 Februari 2010 - 19:26

Maria Verhoeven:

Hoi Manon en Jan

Bedankt voor je geweldig reisverslag. Ik zal het echt gaan missen.Natuurlijk wacht ik met spanning op jouw verslag Jan ,maar het was genieten de afgelopen weken dank je wel.
    Groetjes Maria Verhoeven