Phu Quoc Island - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Manon Nicols - WaarBenJij.nu Phu Quoc Island - Reisverslag uit Ðảo Phú Quốc, Vietnam van Manon Nicols - WaarBenJij.nu

Phu Quoc Island

Door: Manon

Blijf op de hoogte en volg Manon

22 Maart 2013 | Vietnam, Ðảo Phú Quốc

Goedemorgen!

Even rustig wakker worden op m'n bedje aan het strand voor onze bungalow. Rechtstreeks uit bed, nog niet gedouched en in m'n slaap-outfitje. Er is hier toch niemand, behalve de lieve dame die het zand aan het harken en het voetpad aan het vegen is.
Toch maar weer even een verhaaltje schrijven. We maken hier zoveel dingen mee, dat ik over tien jaar al die kleine dingen niet meer weet. Dan is het leuk om het reisdagboek nog eens terug te lezen.

We hebben vandaag, vrijdag, de laatste dag op Phu Quoc Island. Woensdagochtend zijn we hier gearriveerd na een reis met de nachtbus naar Ho Chi Min City, oftewel Saigon. vervolgens per vliegtuig naar het eiland. De nachtbus is in principe een fijne manier van reizen. De bus vertrok om 23.00 uur vanuit Dalat en arriveerde om 05.00 uur in Saigon.

De nachtbus was voor mij alleen niet zo fijn. Ik werd na 5 min al wagenziek, of eerder zeeziek. Heb gelukkig niet hoeven overgeven maar dat scheelde niet heel heel!
Wij lagen helemaal achterin en dat hobbelde enorm en je kon niet rechtop zitten, heel benauwend. Ben toen naast de chauffeur op de grond gaan zitten met een zakje in mijn hand. Wat voelde ik me beroerd zeg.. Toen kreeg ik ook nog buikpijn.. Uiteindelijk zakte het iets en ben ik op een vrij bedje vooraan gaan liggen, tot er iemand instapte voor die plek. Na een plaspauze ben ik weer achterin gaan liggen en heb ik het overleefd.. Wat baalde ik zeg!
Toen we eenmaal midden in de nacht in Saigon stopte, wemelde het er van de taxi chauffeurs die zich aan je wilde opdringen, we werden er helemaal gek van! Agressieve verkoop noemen ze dat! Het is dat het midden in de nacht was en we een vliegtuig moesten halen, anders waren we gaan lopen.
Eenmaal, veel te vroeg op het vliegveld zagen we het langzaam licht worden. De vliegtijd zou 55 min zijn, maar al na 35 minuten landden we op phu quoc.
We hadden een huisje geboekt op Paris Beach resort. Het huisje viel tegen, het was namelijk niet zo schoon en verouderd. Er zaten vlekken in de handdoeken en het beddengoed en je moest zowat in de wc douchen. Nadat we er wat van gezegd hadden kregen we een huisje direct aan zee. Ook was deze veel schoner. Woensdag hebben we lekker op ons bedje aan zee gelegen, boekje gelezen en wat gezwommen. Nadat we bij het resort een curry gegeten hadden zijn we met de taxi naar de nachtmarkt gegaan. Daar kon je een verse soms nog levende vis bestellen die ter plekken werd klaargemaakt. Verder een paar kraampjes met armbandjes, slippers en andere rotzooi. Het stelde echt niet veel voor. Dan maar op zoek naar een terrasje voor een ijskoffie. Er is niet veel te beleven. Om 21 uur gaan alle lichten uit. De mensen staan hier heel vroeg op, als de zon opkomt. En gaan ook weer vroeg naar bed, als de zon ondergaat. Beetje saai, wij hadden wel zin in een strand feestje of iets. De meeste toeristen zijn verliefde stelletjes of bejaard. Dan maar vroeg naar bed. Op zich niet zo erg aangezien we zowat een nacht hadden overgeslagen. We waren ook moe.
De volgende dag werden we weer opgehaald voor een snorkeltripje. Eerst met de bus zon 40 min naar het zuiden van het eiland. Onderweg stopten we een minuut of 10 bij een Pearl Farm. In 2 min lieten ze zien hoe de parel uit de schelp werd gehaald, daarna werden we de shop in gestuurd! Jaja.. Ik koop toch niks! :)
Er zijn hier trouwens maar enkele verharde wegen, de rest zijn verharde zandpaden. Ook zie je dat ze veel wegen aan het aanleggen zijn en resort aan het bouwen. We hadden gelezen dat ze verwachten dat het op phuket, thailand gaat lijken. Zeker nu er onlangs een internationaal vliegveld is geopend.

We gingen met zo'n 20 man op de boot. We zijn op drie verschillende plekker gestopt om te snorkelen. Het water was echt helder, mooi koraal en mooie visjes. Onderweg zijn we bij een van de vele fishfarms gaan kijken. Daar hebben ze vis en zee egels gekocht voor de lunch.
De bemanning had heel lekker voor ons gekookt, vanalles wat. De zee egel was gestoomd en gehalveerd en bestrooid met fijngesneden bosui en pinda's. Deze moest je uitlepelen en het was hartstikke lekker! Wat je eet zijn de eitjes..
Als laatste zijn we nog naar Sao Baech geweest. Een super mooi wit zandstrand met wel 30 of 40 meter ondiep helder water! Zo mooi! Veel mooier en witter als hier op long Beach. Omdat het zo ondiep is, was het water gewoon warm! Net alsof je in een jaccuzie zit!! Hier hebben we een mojito besteld en lekker genoten.
Die avond zijn we aan de hoofdstraat gaan eten en in op een terrasje wat gedronken. Het is hier echt uitgestorven 's avonds. Er liepen een paar toeristen langs, wij vroegen hun naar een club of bar, maar zij zeiden ook dat er niets te doen was. Die Franse jongens zijn aangeschoven en hebben we nog een drankje gedaan. Toen maar weer naar huis gegaan.

Vanmorgen hebben we een kookles gehad nadat we met de kok zelf op de lokale markt inkopen hebben gedaan. Dat was echt fantastisch! We waren de enige toeristen en heb echt gave foto's kunnen maken. We hebben springrolls gemaakt, mango garnalen salade, kip met citroengras, noodlesoup met beef en fried noodles. En we moesten alles zelf op eten!! Dat ging niet lukken.. Maar dr smaak was heerlijk. We hebben de recepten opgeschreven en kruiden en saus voor thuis gekocht.

Vanmiddag nog lekker gerelaxed aan zee en nu naar het vliegveld.

Groetjes,

Ellen en Manon

• 23 Maart 2013 - 07:44

Babysit:

Nou Dames,
    Dat was dus een mooie reis waar je nog lang van kan nagenieten.
    Ik heb genoten van jullie verslagen.
    En dus toch nog die kooksels! Goed bezig.
    Een goede terugreis.
    X Babs

• 23 Maart 2013 - 09:23

Francien Van Rooij:

Dames.

Ik heb genoten van jullie reisverslag,wel thuis en ellen tot ziens.
    Francien

• 23 Maart 2013 - 22:49

Angelique:

Ha meiden,

Zo te lezen aan de mooie verslagen is het een super mooie reis geweest ik heb het dan ook
    steeds gevolgd en door het mooie schrijven voelde ik de positieve energie die uit de verslagen
    naar voren kwamen. SUPER.
    Inmiddels zijn jullie nu op de terug reis. Ik verheug me erop om Live de verhalen te horen. xx

• 27 Maart 2013 - 15:10

Diana Heijen:

Lees zojuist pas jullie laatste verslag terwijl jullie inmiddels gelukkig weer veilig thuis zijn. Wat een leuk verhaal weer. En dames; niet alles opgegeten? Ik krijg spontaan honger want het klinkt wel heel erg lekker allemaal!!
    Spreek jullie hopenlijk snel x