Canyoning in Da Lat - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Manon Nicols - WaarBenJij.nu Canyoning in Da Lat - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Manon Nicols - WaarBenJij.nu

Canyoning in Da Lat

Blijf op de hoogte en volg Manon

18 Maart 2013 | Vietnam, Ðà Lạt

Vandaag echt een super gave canyoning tocht gedaan! We werden door de gidsen opgehaald bij ons huisje en na een kwartiertje waren we op de plaats van bestemming. We gingen eerst oefenen met abseilen op een niet zo'n stijl stukje van een meter of 5. Wij vonden het allebei eigenlijk heel spannend! Maar toen we eenmaal een keer geoefend hadden, had ik er heel veel zin in! Toen gingen we verder het dal in, best stijl naar beneden wandelen. Daar kwam de eerste rotswand. Ik denk zo'n 15 meter. Dit was wel naast een gave waterval, maar we bleven nog droog. Na weer omhoog geklauterd te zijn gingen we naar de volgende afdeling, dit keer landen we wel in het water. Het abseilen is zo gaaf! De adrenaline giert door je lichaam, en dan zeker met zo'n geweldig uitzicht! Na nog even gezwommen te hebben onder de waterval, volgden we de rivier naar beneden. Dat alleen al was een prestatie op zich, over de rotsen, door het water, weer omhoog en omlaag. Best pittig! Toen kwam de waterslide. We moesten achterstevoren van de waterval afglijden. Niet zo'n stijle, maar een beetje vergelijkbaar met een goeie wildwaterbaan bij een zwemparadijs. Kopje onder en weer naar de kant zwemmen. Dat ging hard! De hike ging weer verder langs de river, we moesten ook een stukje door het water drijven,dat was wel relaxed. Dit was echt zo'n coole dag! Dat hebben we wel tig keer tegen elkaar gezegd. Toen kwam de vrije sprong van een rots van een meter of 25! De gids deed het voor, je moest een lange aanloop nemen en dan springen! Die hebben we maar over geslagen.. Te gevaarlijk in onze ogen. Na nog een flinke wandeling langs en door de rivier bereikte we de laatste afdaling, deze was het heftigste. Eerst hebben we een lekkere lunch gehad en naar de groep voor ons gekeken. Wij waren met zn vieren, maar er waren nog meer groepjes van andere organisaties vandaag.

Deze laatste afdaling was wel echt het spannendste hoor! Deze was nameljjk het hoogst, 35 meter, maar spannender, dit was echt in de waterval. Deze rotsen zijn dus nat en daardoor heel glad en de kracht van het water is enorm. Je moest hier dan ook heel langzaam glijden met je voeten ipv stappen. Een paar meiden voor ons waren al uitgegleden en konden heel moeilijk weer op staan. Al het water komt ook op een gegeven moment in je gezicht. Het zag er echt moeilijk uit!
Toen waren wij aan de beurt. Het ging echt heel erg goed! Het was erg spannend en best zwaar om niet uit te glijden door de kracht van het water. Maar wat een adrenaline zeg! Het laatste stuk moest je je gewoon laten vallen, een vrije val in het water. En toen kopje onder, happen naar adem en met trillende handen uit het water klauteren! Echt super stoer van ons, we zijn trots op onszelf!
De laatste klim naar boven was behoorlijk pittig, vooral qua conditie.. Helemaal buiten adem kwamen we weer bij de auto. Moe maar voldaan!

De gidsen hadden goed hun best gedaan, hebben mooie foto's met onze camera gemaakt en waren erg leuk. Daarom wilden we met hen op de foto en hadden we ze fooi gegeven, we hadden niet kleiner dan 100.000 dong, dat is € 3,70. En dat moesten ze dan met z'n tweeën delen. Hij geloofde zijn eigen ogen niet en was zo ontzettend dankbaar! Voor hier is dat gewoon heel veel. En ze zijn het helemaal niet gewend. Omdat hier bijna alleen maar toeristen uit eigen land komen, die doen dat blijkbaar niet. Net als vanavond, we aten bij een restaurantje aan de straat. We bestelden een Vietnamese hotpot, en specialiteit in Dalat volgens mij. Dan krijg je een pot bouilon op een vuurtje op tafel met daarbij allerlei soorten vis en vlees, groenten en verse kruiden. Die moet je er dan zelf in doen en je krijgt er noodles bij. De ober had ons geholpen omdat we het niet helemaal begrepen. Ook hem gaven we een euro fooi. Hij begreep het eerst niet, maar was toen heel gelukkig! Zelfs de andere gasten keken er van op!

Dus, Canyoning in Da Lat, een ervaring om nooit te vergeten! Mocht je ooit de kans krijgen... Ik zeg: doen!

Vanavond nemen we de nachtbus naar Ho Chi Min City en vanuit daar vliegen we in een uurtje door naar Phu Quoc Island, een eiland in de golf van thailand, voor de kust van Cambodja, maar behorend bij Vietnam. Hier blijven we drie dagen voordat we terug vliegen naar Ho Chi Min, daar nog 1 nachtje en dan is deze mooie reis weer voorbij.
Nu gaan we nog lekker genieten van al het moois hier!

Groetjes en tot snel weer!

• 19 Maart 2013 - 06:58

Basis:

Wow! Stoer dames! Geniet er van... Hier vriest het nog regelmatig 'snachts, brrr... Neem alsjeblieft die zon mee terug. X Babs

• 19 Maart 2013 - 09:02

Mia:

Hoi Hoi dames, nou ik vind het geweldig om jullie avonturen te kunnen volgen. Jullie durven wel zeg, om je zomaar in al dat avontuur te storten. Nou geniet nog maar van die laatste dagen, want die vliegen zo om denk ik. hier is het nog steeds geen lekker weer, dus breng maar wat moois mee vanuit het verre Vietnam. nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel plezier toegewenst samen!! gr. Mia

• 19 Maart 2013 - 09:16

Francien Van Rooij:

Hoi ellen en manon.
    Zo te lezen gaat het heel goed met jullie , geniet er maar van
    nog even en je bent weer in het frisse Nederland.
    Ben eigenlijk wel een beetje jaloers. als ik jong was zo ik het ook wel willen.
    Groet francien

• 19 Maart 2013 - 10:08

Diana Heijen :

You rock girls! GAAF! X

• 19 Maart 2013 - 17:24

Hellen:

Dag Ellen en Manon,
    Wat een mooi reisverslag, fijn om jullie zo te volgen.
    Neem volgende week maar een beetje zon mee naar huis.
    Ellen, Komende dagen ben ik veel in de kerk. Jij begrijpt dan wel wat ik bedoel.
    Tot volgende week, geniet er van
    Hellen en de rest van de zorgboerderij

• 20 Maart 2013 - 23:41

Romana:

Waauuw! Wat klinkt dit gaaf!!!
    Pfff.. Petje af voor jullie meiden!!
    Ik krijg al benauwd als ik eraan denk hihi
    Noiu geniet van de laatste dagen! En van de zon!
    Want hier sneeuwde 't vandaag brrrr..
    Xxx